martinmamma79 med spire. Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Skal på ferie om noen dager og kunne tenkt meg å kost meg med et glass vin på kvelden da vi skal være en gjeng sammen. Skal ikke drikke store mengder men litt for kosens skyld. Ammer fortsatt min 6 mnd gamle prins og hvor lang tid bør det ta fra jeg inntar alkoholen til jeg kan amme igjenn??
Zyan Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Husker ikke hvor mange timer man må vente men vil spørre, hvorfor ikke alkoholfri vin? Eller annet alkoholfritt?
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Har selv en pode på 6 mnd. Tar meg gjerne ett glass vin i på kvelden i helgene, og ammer da på natt-morgenen etter. Hus at om du drikker to glass vin +, og får en promille på 1 (det er MYE..) så har også melka di en PROMILLE alkohol, altså en tusenedel (i motstning til prosent, som er en hundrededel..) Vi snakker altså små, små mengder av alkohol i melka...
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Mener du skal finne gode svar på det du leter etter her: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=54
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Ca 3 timer per enhet er anbefalingen fra ammehjelpen. Nyere svens forskning sier en enhet ikke vil påvirke barn som er over 6 uker og man i teorien kan amme med en gang etterpå. (dette gjelder fortrinnsvis vin og øl i den svenske studien, ikke hardere saker)
martinmamma79 med spire. Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. juli 2008 Tusen takk for gode svar. da behøver jeg ikke ha skyldfølelse oppover ørene for at jeg koser meg med et glass rødvin til grillmaten min. har prøvd flere alkoholfrie viner men syns ike de smaker gått, er skikkelig kresen på vin.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Ja, alkoholfri rødvin er en vits!! :0( Dessverre! Kos deg med et glass, du, og god ferie;0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå