velsignet med to Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Jeg har pollenallergi og fikk beskjed av legen at det ikke var noen medisiner jeg kunne ta mens jeg ammer. Har gått fint til nå, har ikke hatt noen nevnverdige plager, men nå er vi på ferie og jeg er skikkelig plaget! Det renner fra nesa, klør i halsen og øynene og jeg nyser i ett sett. Vurderer å slutte med ammingen så jeg kan ta noen medisiner for å lindre plagene, men samtidig har jeg ikke lyst til å slutte helt med ammingen ennå... Noen som har erfaringer?
Expat Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Merkelig. Be legen sjekke med relis, seff finnes det medisiner du kan ta. Ikke de nyeste da! Telfast går ikke i melka.
MaMmAtRuLtE Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Jeg bruker Polarmin mens jeg ammer, helt ufarlig.
Erisa* Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Det finnes medisin du kan ta mens du ammer, snakk med en annen lege om dette!!! Amming reduserer risikoen for at barnet ditt selv blir allergisk, så jeg ville ikke sluttet å amme! Har tatt allergimedisin selv de dagene det har vært verst. Du kan i alle fall bruke lokale medisiner som øyedråper og nesespray. Det går i veldig liten grad over i morsmelken. Så kan du se om det hjelper å bare bruke dette! Fortell legen din at du vurderer å slutte å amme pga allergien, kanskje han endrer mening da?
Erisa* Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Livostin øyedråper og nesespray er i alle fall ok står det i felleskatalogen. Selv om jeg har ganske kraftig allergi, kan det hjelpe ganske bra (blir naturligvis ikke kvitt plagene, men det bedres) ved å bruke øyedråper og nesespray. Tabletter er noe annet, men be legen om å se i legemiddelhåndboken i stedet for felleskatalogen, for det står forskjellig informasjon i de to bøkene. Jeg har ikke legemiddelhåndboken tilgjengelig nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå