Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Da var datteren og lille Dominick reist hjem fra føden. Dro hjem i går etter at barnelegen hadde gitt klarsignal. Snakket litt med h enne i dag, og lillegutt gråter og gråter. DE sliter med ammingen, han får liksom ikke rett tak, og nå er hun blitt sår. Uff mormor/mammahjertet verker for dem. Samtidig kan jeg ikke la være å tenke litt at de kunne jo fått hjelp om de hadde hatt vett å bli et døgn eller to til på føden!
Alba44 Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Gratulerer som mormor! Regner med du er stolt som bare det )
jente30L Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 oj!!!! føler med henne,slik var det for meg første gang,måtte til slutt gi opp amminga,men heldigvis gikk det bra denne gangen... håper hun får hjelp av ammehjelpen eller helsestasjon;) lykke til;)
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Ja, må si meg enig med deg. Er nok lurt å bli på barsel til man har kontroll på ammingen... Be henne ringe og spørre om å få komme inn igjen da ;-) Gratulerer igjen :-)
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Gratulerer så mye :-) Du får tipse henne om å legge ungen i "tvillingstilling", det fiksa problemet her da jeg ble sår...pluss ligge å amme....
Northernlights Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Kanskje det finnes ammehjelp i nærheten? Det er så utrolig viktig å starte på rette foten med amminga, men hun har jo vært borti dette før, så hun har sikkert kunnskapen om hvordan det gjøres? Jeg måtte ligge å amme i begynnelsen, ellers ville han ikke ta ordentlig tak. Kanskje hun må gjøre det innimellom? Uansett så håper jeg alt går bedre fremover. Han er sikkert nydelig =o)
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. juli 2008 Åja han er nydelig. Har fått flere bilder på mobilen. Sukk, har så lyst å dra nedover..... De skal inn på st.olavs i morgen på ammepoliklinikken for føllingstest. Da skulle hun be om hjelp til amminga også. Hun mener selv at hun gjør alt riktig i forhold til det som står på ammehjelpen.no, men får blemmer enten oppfor eller nedfor selve knoppen. Jeg måtte også ligge å amme de første 6 ukene med lillemor. Det er et år siden nå. Lillemor blir jo 1 år på fredag!!! hjelpes hvor tia flyr!! Håper det får teket p ådette etterhvert. I morgen kommer jo storesøster på snart 3 hjem også, så da er det vel slutt på ro og fred tenker jeg.. Skule gjerne tatt henne hit, men de har jo farmor og farfar der nede, så de bytter litt på å ha henne. Men hun må jo få lov å være litt hjemme også og bli kjent med lillebror som hun ahr ventet sånn på!! Gleder meg til å snakke med henne i morgen ettermiddag!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 jeg mente også at jeg gjorde alt riktig. helt til han plutselig begynte og få rett tak... hehe.. er ikke så lett og være nybakt mamma altid, men det ordner seg som regel
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #9 Skrevet 21. juli 2008 Purelan og gode innlegg hjalp meg de første vonde dagene med amming både denne og forrige gang. Vurderte også skjold når ting var på det verste, siden man da slipper den direkte kontakten med det såre, men det gikk seg heldigvis til før jeg fikk suset meg til å kjøpe. Tips henne om det. Og dersom melka ikke er kommet skikkelig i gang kan hun jo trygt gi en flaske mme så de slipper å stresse! Det hjelper jo ikke på melkeproduksjonen. Dersom hun velger å gi flaske nå kan hun jo likevel få igang ammingen om et par dager når ting er bedre. Og plundrer han da meg sugingen etc kan man bruke litt hjelpebryst for å friste kanskje? Mange muligheter;) Lykke til til datteren din og masse gratulerer til deg!
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 21. juli 2008 #10 Skrevet 21. juli 2008 Gutten min slet med å få tak når jeg amma han å, han hadde for kort tungebånd, ble bra igjen når de klipte det, kanskje verdt å undersøke? Gratulere som bestemor:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå