Gå til innhold

Dere som hadde høye sf-mål:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dere veldig store babyer?

I dag målte jeg for andre gang i dette svangerskapet, og jeg ligger langt utenfor det grønne feltet denne gangen også :( Er i uke 26, og nå er jeg livredd for å få en kjempebaby :\

Så, har det noen sammenheng; høyt sf-mål = stor baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde høye sf-mål på slutten, og jordmor skulle sende meg til undersøkelse på sykehuset fordi hun trodde babyen var veldig stor. Nå rakk hun ikke det siden jeg fødte 3 uker før termin, men det viste seg i alle fall at gutten var helt normal i str ;-) 48 cm og 3398 g. Jeg hadde visstnok MASSE fostervann og stor morkake.

Skrevet

høyt sf-mål trenger ikke bety stor baby. Jeg lå vanvittig høyt over skjema, det var snakk om "maga" baby, for tidlig igangsetting pga mine høye mål. Men ut kom ei tulle på 3700-til termin;)

Skrevet

7630 g. 64 cm.

Hahaha! Neida, Hun var 4010 og 50 cm

Skrevet

Hadde normalt sf-mål (i øvre grense, men innenfor normalen) og fikk en på nesten 5 kg.

Skrevet

Oi, skvatt litt der - 7 kg :P

Men dette lover jo bra hittil da - mange som får normale babyer tross høye mål :) Men da synes jeg det er rart at leger og jordmødre synser sånn omkring dette med tidlig igangsettelse osv. Kanskje jeg bør be om en vekstestimering for å roe meg litt ..

Skrevet

jeg lå litt over streken hele veien, men fikk en gutt på 3280 gr, 50 cm lang.

Skrevet

lå langt over normalen og ble sendt på sjekk i uke 33...

fødte 2 dager før termin,og ut kom småen... 2900 og 47 lang..hiii

Skrevet

Jeg lå også høyt oppe i starten, men den flata ut på slutten hos meg da, så ble sendt på sjekk pga det. Men jeg fikk en på 3,5 og 51 cm. Mange ting som teller inn, fostervann, morkaka, feks om moren din hadde stor mage.

Skrevet

Hadde 4,5 liter fostervann, holdt på å sprekke... (kjentes iallefall slik ut)Vekt på gutten 3850g, tatt med ks en uke før termin.

Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Jeg tror ikke mamma husker dette med sf-mål jeg - hun har hvertfall ikke nevnt noe når jeg har snakket om mine bekymringer. Men jeg var jo normalt stor; 3400 g, og hadde kanskje håpet det var en sammenheng der ...

Nå har jeg litt mage fra før, men trodde ikke dette skulle ha noen sammenheng med sf-mål ... Har til og med blitt sendt til glukosebelastnign pga dette, men ingen svangerskapsdiabetes heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...