Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Har en jente på 2 år som er veldig små spist. Lang og slank. Hun har en mor som bekymrer seg og sikkert maser litt for mye. Vet jeg ikke burde. Noen tips eller noe barna deres liker ekstra godt?
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Mine to gutter er ikke småspiste, men er slanke likevel ;-) De spiser mye brød + melk til frokost, lunsj og kvelds. Frukt og evt yoghurt som mellommåltider. Til middag er begges favoritter fiskeboller med potet og gulrot. Ellers liker de pølser og kylling. Ingen av de vil ha kjøttdeig eller rent kjøtt... Vet ikke om dette var noe interessant, men så at du ikke hadde fått andre svar ;-)
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Mat hun kan plukke på som har forskjellige farger og størrelser, som kald pastasalat, med mais, oliven, fersk ost (mozarella eller annen), paprikabiter. aller best liker hun engelsk fish and chips (hvit fiskefillet dyppet i tykk røre og stekt, eller dyppet i brødsmuler hun har alltid likt best kald mat. og yndlignsmaten varierer, det hun likte i går spiser hun ikke i dag etc.. må av ogtil "sulte "henne for å få henen til å spise middag
Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. juli 2008 Takk for svar Hun liker egentlig mye,men å spise er forferdlig kjedelig!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Jeg har ingen tips, dessverre - jenta mi er passet 3 og må ennå "minnes på å spise" til nesten alle måltider. Er suuuuuperglad de få gangene hun "kaster seg over maten" og de i bhg skjønner ingenting for der gafler hun fint i seg 3 skiver til lunsj. Er vel der hun spiser da - hjemme er det bare surr i alel fall. Håper du får noen gode tips som jeg kan benytte meg av ) (hun har vært sånn helt fra hun var baby - spist lite melk, go lite grøt - har vel aldri trengt å lage en full porsjon grøt til henne ifht alder anvist på pakkene)
Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. juli 2008 Godt å høre det er fler. Alle andre barn vi kjenner ETER! Så kommer hu lille terta vår og spiser en halv brødskive og en halv kjøttkake. Blir helt tussete av det jeg. HeheNår jevngamle babyer drakk 200ml drakk hun 100 osv. Er få og korte perioder da hun spiser mye,men de går alt for fort over. Burde vel bare slappe av med den maten.
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 Men det er vel sånn at noen unger bare er sånn (og mitt inntrykk er at det ofte er jenter..?) Hvis hun følger sin kurve ville jeg tatt det med ro. Det hjelper nok dessverre lite å mase :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå