Gjest Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Dette forumet vitner om at det er mange dårlige svigermødre der ute. Jeg lurer... hva skal til for å være en GOD svigermor? Hva ser dere for dere? :-) Ser ikke bort ifra at noen HAR en god svigermor heller...
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Min svigermor er helt herlig Hun viser og forteller at hun er glad i meg, at jeg er alt hun kunne ønsket seg i en svigerdatter - og konemor til mannen min Vi betror oss til hverandre, kan snakke i timer - og ringer hverandre ofte. Hun bor ganske langt unna, så vi sender meldinger og jeg gleder meg virkelig når vi skal på besøk, eller de kommer hit. Nå skal vi snart på ferie sammen, blir såå koselig! Hun gleder seg masse til å bli bestemor - og siden hun ikke har barnebarn fra før er det ekstra koselig Hun ble også masse inkludert når vi giftet oss, og var en av de få som fikk se kjolen min. Svigerfar er heller ikke verst altså!
FuckFace Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Min svigermor er også kjempeherlig! Hun kan snakke om alt, er veldig hjelpsom og forståelsesfull, men sier greit ifra dersom hun er uenig eller noe ikke passer for henne. Vi er egentlig litt like, ikke så mye dikkedall og klemming og pjatt, mer rett frem og blir forferdelig engasjert når vi blir det. Derfor er det ekstra gøy å snakke om ting vi har til felles, som også er endel. Helsen hennes er ikke så bra, men hun stiller alltid opp for oss og tenker først og fremst på andre (så lenge helsen hennes tilsier det), derfor syns jeg også hun er helt super!! En anti-egoist! Syns også det er endel svigermødre fra Helvete her inne, er glad jeg har fått min, jeg!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Jeg har aldri, noensinne, klaget over mine svigerforeldre/svigermor offentlig. Men i dag kjenner jeg meg litt deppa og føler behov for å sutre litt;-/ Jeg har altså en svigermor som; aldri kommer for å hilse på barnebarna, ringer de aldri, ikke bestandig hun kontakter de på bursdagen heller... hun har aldri passet ungene mine bruker mer tid og penger på bekjente enn familien stiller aldri opp for meg eller sin sønn (Ikke engang ved akutt sykehusinnleggelse kunne hun hjelpe til) snakker stygt om meg til sine venninner, men jeg vet ikke hva jeg har gjort henne.. innviterer resten av fam(søsken til min mann) på ferier, middag på fine spisesteder ol. Vi blir ALDRI spurt Kunne ramet opp en hel masse, men kjenner jeg blir enda mere deppa. Min mann hjelper de med alt mulig, med en gang de ringer etter hjelp stiller han opp. Men aldri går det andre veien. Aner ikke hvorfor det er sånn, vi har hverken kranglet eller vært uenige. Så svaret på ditt spørsmål blir: en god svigermor bare "er der", kan prates med når det er behov-eller strekker ut en hånd der det er nødvendig.
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Jeg har en god svigermor. (og svigerfar og svigersøsken. Er bestevenninne med svigersøster..) Hun tok i mot meg med åpne armer, er hyggelig og lett å prate med, har god humor, interessert i mye av det samme som meg osv. Forguder barnebarnet sitt. Stiller opp for meg og mannen min, og er bare god. Vi har våre gnisninger vi også, men med en god tone. Med fare for å irritere andre her inne som ikke takler picture perfect..
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Min svigermor og svigerfar bor i kjelleren hos oss. Det er svært hyggelig. (ville ikke hatt mine foreldrer der, de blander seg borti for mye). Svigermor bodde tidligere sammen med sin svigermor, som stakk nesen sin borti alt. Derfor er min svigermor veldig påpasselig med å gi oss rom og privatliv. Hun er alltid positiv og stiller opp for oss når vi trenger det. Det er alltid hyggelig å prate med henne og hun setter alltid pris på det vi gjør. Litt som en god venninne.
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Ja, dem er det mange av (som ikke takler picture perfect, mener jeg)!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 En god svigermor er en død svigermor. En død svigermor er en god svigermor.
Northernlights Skrevet 22. juli 2008 #11 Skrevet 22. juli 2008 min svigermor er død, anonym over her...og det er faktisk sånn at mannen min derfor ikke har noen mor lengre. Og det er jo trist. Selv om jeg og svigermor ikke alltid hadde en god tone, så respekterte jeg henne det jeg bare kunne. Som jeg prøver med alle mennesker. Fordi hun er død, mangler også barnet ei bestemor. Og er ikke det leit, så vet ikke jeg....
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #12 Skrevet 22. juli 2008 Jeg er dobbelt opp heldig, jeg, for jeg har både en god eks-svigermor OG en god nåværende svigermor, jeg :-). De har blitt gode venner, så her er den utvidede familien komplett. Min eks-svigermor var faktisk den som kjørte meg på min første svagerskapskontroll:-)! I dåpen til minstemann kommer alle fra fjern og nær -både til sønnen min fra før og den vi har sammen -ja, også min da selvfølgelig. Det har jo krevd en del tilpasning, men har vært velsignet med gode, åpenhjertige mennesker rundt meg, som ser hvor viktig det er at barna står i fokus.
Northernlights Skrevet 22. juli 2008 #14 Skrevet 22. juli 2008 En god svigermor er lik en god svigerdatter ;o)
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #15 Skrevet 22. juli 2008 Leste en tråd om dette temaet en dag tidligere -om ei som nesten gruet seg til å "bli svigermor" den dagen hennes sønner fant seg en han vil dele livet med. Kjenner at jeg tildels deler denne bekymringen, for det virker som -i mange tilfeller her inne i hvert fall- at det er dårlig med slingringsmonn hos disse svigerdøtrene også til tider.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #17 Skrevet 22. juli 2008 Jeg tror mange har for høye forventninger til hvordan forholdet med svigermor skal bli, og glemmer at hun kanskje har sin egen agenda. Min forventning var ikke at vi skulle bli bestevenner, men jeg har alltid hatt et godt forhold til mødrene til de jeg har vært sammen med før, så jeg trodde det kom til å bli greit. Grunnen til at det ikke går så greit er at hun ikke har noe selvstendig liv, men lever gjennom ungene sine. Så da sønnen og jeg flytta sammen så prøvde hun med en gang å ta mange av avgjørelsene for oss, og få oss til å tilbringe hver helg sammen med henne. Når det ikke gikk så begynte hun å baksnakke med og spille offer fordi jeg hadde "tatt fra henne" sønnen hennes. Det hun ikke visste var at han allerede var lei av kontrollbehovet hennes. Før vi flytta sammen var hun helt ok mot meg. Jeg synes at en god svigermor prøver å ikke kritisere, aksepterer at barna nå er voksne, og blander seg ikke inn uten at sønnen/dattera har bedt om hjelp eller råd. Jeg har innimellom tenkt at jeg alltid har muligheten til å gå fra samboeren min og bli kvitt henne på den måten, men nå har vi to barn sammen så svigermor og jeg er bundet sammen for alltid.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #18 Skrevet 22. juli 2008 en god svigermor skal kunne stille opp om hun kan , være ærlig , bry seg om barnebarna , være trivelig med også min side av fam , respektere vår måter og gjøre ting ,ikke være falsk og baksnakkende, rett og slett oppføre seg normalt .. skulle ønske jeg hadde det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå