Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 En jeg kjenner har nettopp brukket armen. Han fikk en sykemelding av legen på 4 uker. Leverer denne til arbeidsgiver som sier at da kan han komme på jobb med engang etter feriren og få tilrettelagt arbeid. Er det slik det fungerer, at man får sykemelding, men at den ikke gjelder? Trodde det var slik at han kunne få den ene uken ferie han nå må tilbringe med brukket arm igjen senere, men det sier også arbeidsgiver at han ikke kan få. Dette med tilrettelagt arbeid for sykemeldte er relativt nytt, men jeg trodde ikke det var meningen at det skulle fungere slik. Legen vi pratet med sa han var sykemeldt i 4 uker, og sa ingenting om tilrettelagt arbeid, mens arbeidsgiver sier han er på jobb hele sykemeldingen??? Hva er da vitsen med en sykemelding?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 hvis man blir sykemeldt i ferien mener jeg man har krav på å få ferien tilgode senere.
ungdomsmor Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 etter hva jeg veit så kan ikek arb giver kreve tilrettelagt arbeid i sykemeldingsperioden vist legen mener det er grunn til full sykemelding,og den evt ferien har han krav på og få igjen
Trollkatt Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Jeg har hørt at man ikke får tilbake ferie hvis man blir syk. Og har også fått beskjed om at man skal snakke med arbeidsgiver om tilrettelagt arbeid hvis det er mulig. Da jeg brakk armen før jul fikk jeg spørsmål fra Nav om jeg hadde snakket med arbeidsgiveren min om tilrettelagt arbeid. Skjønner ikke helt poenget med sykemelding jeg heller, når det er sånn. Hvis legen mener at man skal være sykemeldt, så må jo det bety at man ikke kan jobbe.
ingjo79 Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 Regelen er slik at viss man er 100% " ikke arbeidsfør" så har man krav på å få igjen ferien. viss legen har sykmeldt deg 100% er dette ok grunn for å få igjen ferie. det er iallefall slik jeg har lest og skjønt regelen. det er jo tross alt legen din som gir ut sykmelding og vurderer hvorhvildt du kan jobbe eller ei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå