Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over denne på nettet:

Høygravide som har sex bidrar til å forsinke fødselen med nærmere en uke, hevder forskere ved Ohio State University i Columbus.

Studien viser at kvinner som er seksuelt aktive de tre siste ukene av svangerskapet, føder senere enn gravide som avstår fra sex i samme tidsrom, melder CBC News.

I følge forskerne inneholder sæd prostaglandin, et stoff som brukes i preparater som blant annet brukes for å utsette fødselen ved risiko for tidligfødsler.

De 93 høygravide kvinnene som deltok i studien fikk hver uke de tre siste ukene av svangerskapet spørsmål om de hadde hatt sex siste uke og hvor mange ganger.

50 prosent hadde sex

Omtrent halvparten av kvinnene hadde sex de tre siste ukene.

Undersøkelsen viste at de høygravide som hadde sex i gjennomsnitt fødte fire dager senere enn de som ikke hadde samleie.

Denne stod i Adressa i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gode nyheter til en som absolutt ikke kunne tenke seg sex i det hele tatt ,-)

Og etter mine innlegg om oppførsel i dag så er det vel ikke på topplisten til mann heller

Gjest stockholms tjej_høygravid=)
Skrevet

de må vell endå vara feil? for de bruker jo prostaglandin for å sette igang fødsel på sykehuset har jeg hørt....

de er jo de som finns i sæden som kan sette i gång fødseln....

Skrevet

igangsetting

Hvis livmorhalsen din er umoden må du være innstilt på at igangsettelsen kan strekke seg over flere dager.

Livmorhalsen modnes med hormonet Prostaglandin i form av en tablett som legges høyt i skjeden. For at tabletten skal oppløses og begynne å virke må du ligge ca. 1 time etter at den er satt inn. Før tabletten appliseres i skjeden , vil fosterlyden overvåkes ved hjelp av CTG registrering i 20 - 30 min.

Etter at tabletten er satt, er det ikke uvanlig at du kan få hyppige, korte rier som kan vare noen timer. Slike smårier kan noen ganger utvikles til ”ordentlige ” rier og du går i fødsel. Det vanligste er at igangsettelsen gjentas over flere dager. Fosterlyden vil bli kontrollert med jevne mellomrom.

dette stod på universitets sykhuset i nordnorge...

Skrevet

så jeg kommer i vert fall fortsette med sengekosen=) he he he

Skrevet

tatt fra helsenett.no:

Det finnes flere gamle kjerringråd slik som å ta klyster eller løpe i trapper. Dette anbefales ikke.

Derimot kan du selv eller partneren din stimulere brystvortene dine enten med berøring eller suging eller med å legge en varm klut over brystene i 20 minutter.

Dette vil øke frigjøringen av oxytocin - et hormon som kan fører til sammentrekning av livmorens muskelatur.

Samleie har også vært anbefalt. Prostglandin i sæden virker fremmende på riaktiviteten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...