Gå til innhold

Papaya, er det skadelig eller farlig for barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har såååå lyst på fruktsalat, og har noen bokser stående i skapet med tropisk fruktsalat. MEN mener at jeg har enten hørt eller lest at papaya ikke skal spises av gravide fordi det kan være skadelig for babyen. Jeg er i min 30 uke, og har jo selvsagt ikke lyst til å gjøre noe "gærn't"

Setter pris på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

papaya har jo lenge vært brukt som prevansjonsmiddel i mange strøk..

er jo ikke i samme grad som p-piller da. men siden de har tatt nytte av dette i haugevis av år så må det jo ha en viss effekt..

jeg ville nok ikke tatt sjansen på det.

koster meg ikke noe å la være tenker jeg..

Skrevet

Oj, har jeg aldri hørt om. Bor i Brasil og har drukket masse fersk papaja juice siden vi kom hit i mars. Nå er jeg 36+5 uker og alt er bra med babyen. Tror ikke det er farlig men hvis du er bekymret har du det kanskje best hvis du lar være å spise det.

Skrevet

Takker veldig for svar, og så tror jeg at de boksene kan få stå der i skapet og se stygt på meg =) Kan kose meg med de etterpå!

Skrevet

Jeg har hørt det samme som 1smule sier og har holdt meg unna det i svangerskapet.. Om det er noe i det tviler jeg på, men er man typen som kan bli litt bekymret og stresset av småting nå under svangerskapet så hadde jeg holdt meg unna det.

Skrevet

Jeg hørte noe om at papaya ikke er bra i starten av svangerskapet fordi det gjør at egget ikke fester seg like lett i livmoren eller noe sånt, noe med økt slimproduksjon e.l. Det er neppe like farlig nå, men koster det noe å hoppe over det? Du får vurdere det selv, man skal jo skremmes med så mangt når man er gravid, så....

:-)

Skrevet

Jeg har bodd i Malaysia og der tok kelnere og de i frukt butikker skikkelig ansvar for meg gitt , nektet meg papaya ...jeg visste det ikke ...og de forklarte at det ikke var bra i det hele tatt...pga som de skriver lengre her oppe bla annet prevensjon og abort fremkallende

så jeg styrte unna...

Skrevet

jobber sammens med en vietnameser, å fikk streng beskjed om å holde meg unna papaya...sa det var abortfremkallende - og de brukte det som prevensjon. hadde aldri hørt om det før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...