KaWi Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Har såååå lyst på fruktsalat, og har noen bokser stående i skapet med tropisk fruktsalat. MEN mener at jeg har enten hørt eller lest at papaya ikke skal spises av gravide fordi det kan være skadelig for babyen. Jeg er i min 30 uke, og har jo selvsagt ikke lyst til å gjøre noe "gærn't" Setter pris på svar!
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 papaya har jo lenge vært brukt som prevansjonsmiddel i mange strøk.. er jo ikke i samme grad som p-piller da. men siden de har tatt nytte av dette i haugevis av år så må det jo ha en viss effekt.. jeg ville nok ikke tatt sjansen på det. koster meg ikke noe å la være tenker jeg..
lille lam Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Oj, har jeg aldri hørt om. Bor i Brasil og har drukket masse fersk papaja juice siden vi kom hit i mars. Nå er jeg 36+5 uker og alt er bra med babyen. Tror ikke det er farlig men hvis du er bekymret har du det kanskje best hvis du lar være å spise det.
KaWi Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2008 Takker veldig for svar, og så tror jeg at de boksene kan få stå der i skapet og se stygt på meg =) Kan kose meg med de etterpå!
ChellBell - har født! Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Jeg har hørt det samme som 1smule sier og har holdt meg unna det i svangerskapet.. Om det er noe i det tviler jeg på, men er man typen som kan bli litt bekymret og stresset av småting nå under svangerskapet så hadde jeg holdt meg unna det.
Ella78 m/ A&M Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Jeg hørte noe om at papaya ikke er bra i starten av svangerskapet fordi det gjør at egget ikke fester seg like lett i livmoren eller noe sånt, noe med økt slimproduksjon e.l. Det er neppe like farlig nå, men koster det noe å hoppe over det? Du får vurdere det selv, man skal jo skremmes med så mangt når man er gravid, så.... :-)
lillegulletvårt=) Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Jeg har bodd i Malaysia og der tok kelnere og de i frukt butikker skikkelig ansvar for meg gitt , nektet meg papaya ...jeg visste det ikke ...og de forklarte at det ikke var bra i det hele tatt...pga som de skriver lengre her oppe bla annet prevensjon og abort fremkallende så jeg styrte unna...
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 jobber sammens med en vietnameser, å fikk streng beskjed om å holde meg unna papaya...sa det var abortfremkallende - og de brukte det som prevensjon. hadde aldri hørt om det før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå