Gå til innhold

Hvilke oljer er det gravide IKKE skal bruke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å bestille meg selvbruningskrem, men den inneholder sesame olje og jojoba olje.. Farlig eller ikke?

http://www.tropicaltanner.com/

Her kan den som gidder lese mer om den=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke tenke meg at noen av de oljene er skadelige, men nå har jeg ikke hørt at gravide skal unngå bestemte oljer i kosmetikk heller. Hvor har du det fra?

Skrevet

Har hørt det her inne....Noen som skulle på aromaterapi, også var det noen som sa at oljene ikke var bra..... Man begynner jo å lure da. Ikke alt man kan vite heller, men jeg synes egentlig at jeg vet for mye om hva som IKKE er lov.. feks er det uuuutroooolig mange som føder friske fine barn selv om de ikke visste at salami va fyfy...

Skrevet

Leste i bladet gravid at gravide ikke skal bruke selvbruningskrem...Husker ikke helt hvorfor..men husker å ha lest det..

Skrevet

Ok. Jeg bryr meg ikke så veldig om løse påstander, vil lese det selv og vite hvor frarådinga kommer fra. Jeg brukte selvbruningskrem forrige svangerskap (1.5 år siden) var ingen grunn for at en ikke skulle kunne bruke det den gangen, og har heller ikke hørt noe om det før nå.

Dette med salami er jo en litt annen sak vil jeg si, er jo ikke farlig i utgangspunktet, men kan gå veldig galt for fosteret om man er uheldig at salamien er infisert av toxoplasmose eller listeria. I tillegg står det som generelle råd til gravide at man skal unngå kjøtt som ikke er varmebehandlet på matportalen som er den offentlige rådgiveren når det gjelder mat her til lands.

Skrevet

Det skulle stå over Florina sitt innlegg.

Skrevet

klarte ikke finne noe om de oljene du nevnte men vet ihvertfall at sjasmin ikke skal brukes under svangerskap.

husker også at det var ei her inne osm advarte mot div. oljer da de var farlige for fosteret og kunne nesten regnes som et abortmiddel. aner ikke hvor mye hold det var i den påstanden men mener hun drev på med slikt. oljer altså, ikke abort;)

Skrevet

jeg skal få aroma massasje på torsdag, gjelder det alle oljer? kanskje de har noe som gravide kan bruke..

Skrevet

Søsteren min er aromaterapeut, og hun har gitt meg massasje før når jeg har vært gravid. Det er forskjellige oljer de ikke skal bruke på dem som er gravid, men dette vet de om. Man må fylle ut et slags "helseskjema" før man får massasjen, og da finner terapeuten de oljene som er best for deg :-)

Jeg aner ikke hvilke oljer man skal holde seg unna, men har aldri hørt om at selvbruningskrem skal være skadelig. Men så vet jo ikke jeg alt heller da ;-)

Skrevet

Når det gjeld aromaterapi oljer er det KUN KAMILLE & APPELSIN som er heilt trygge oljer. Alle dei andre skal du IKKJE bruka.

Skrevet

eh.. kun disse?

det står at neroli olje og mandarin olje er bra for å prøve å motvirke strekkmerker. Lavendel er beroligende.

Hvor har du lest ar det bare er disse påstandene?

Skrevet

Okei! Takk for all hjelp, alle har svart ulikt=P hehehe.. Siden det ikke er noen som vet helt sikkert om noen av påstandene er sant, så velger jeg å drite i hele greia=P Hehe.

Alle sier forskjellig, så kanskje det ikke er så mange oljer som er farlige da eller?

Skrevet

Når det gjelder massasje og aromaterapi så er det visse eteriske oljer man ikke skal bruke når man er gravid. Hvilke det hvet jeg ikke, men det vet de på klinikken.

Skrevet

www.maroma.no/fakta.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...