Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Sitter å prøver å manøvrere meg frem i jungelen med poser til å ha i vogna... ikke lett:) Hadde i utgangspunktet bestemt meg for voksipose, men var å kikket i butikken - og ble litt svett av alle snorene må jeg innrømme;) Er det like håpløst som det så ut som? De er jo sååå fine da:) Skal ha emmaljunga mondial vogn (så er jo god plass i bagen) og vi kommer til å bo laaangt nord første vinteren - så kan bli skikkelig kaldt! Så må ha noe som er varmt og godt. Noen med erfaringer med voksiposen her inne?
Mrs. Bouquet Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Jeg bor på vestlandet, så har ikke samme behovet for å isolerer mot mange minusgrader. Passet selv barn som hadde voksipose og syns det er mye dill med knyttinga, i alle fall nå når jeg syns det er så mange andre goder poser på markedet. Når voksiposene kom var det jo stort sett bare skinnposer å få kjøpt til vinteren. Syns også voksiposen er litt mindre medgjørlig med tanke på hvor mye plass den tar, en dunpose kan liksom kneppes sammen der en ønsker og passer til og med i de minste bagene. Du kunne kanskje vurdert en odenwälder lammy xl, den med dunfyll og lammeskinn i bunn. Alternativt Easykid dunpose og heller ha et skinn liggende under som ekstra isolasjon. Syns du ikke dunposer er noe så ville jeg heller hatt lammeskinnsposen til Teutonia enn voksiposen, den kan man dele i to og vaske i maskin, tillegg er det kortklipt skinn som anbefales framfor langhåret. Har liksom mistet helt entusiasmen jeg hadde over voksipose når den kom foir mange år siden.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Syns det er typisk med voksi at man enten liker eller ikke liker ) Arvet selv en voksi (eller fikk låne av svigeriet) da snuppa var liten, og vi tok den i bruk da hun var rundt 7-9mnd. Hadde den i teutonia mistral sport (sportsdelen) som jeg ikke anser for å være en spesielt liten vogn - den har tross alt passet så lenge hun har hatt bruk for vogn, inkl som sovevogn i bhg) og det ble uhyggelig trangt, i tillegg til at jeg syns det var litt klønete med knytingene. Også vanskelig å plassere nedi ungen nrå posen lå i vogna, men det hadde kanskje noe med min (dårlige) teknikk å gjøre ;o) Kjøpte en odenswalder lammy (ikke xl men en som likner og som er lang i beina) med avtagbart lammeskinn i ryggen og vært kjempefornøyd. Den er god og varm (men har pleid å bruke yttertøy oppi posen når vi har brukt den på vintern selv om vi ikke bor i nord/veldig kalde deler av norge) grei å holde ren (har vasket både lammeskinnet og dundelen i maskinen) og tar ikke stor plass i vogna i tillegg til at den passet like lenge (lenger pga plass) som jeg kunne brukt en voksi.
suski22.12.08 Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Hmm jeg har 2 voksiposer og har syns de var lette å knyte fra dag 1. De nederste knytingene er jo knyti hele tida, og da er det bare de to øverste som knytes som en omslagsskjorte. Eneste negative jeg har å si om voksiposen er at jeg syns åpningen i toppan var for stor, sånn at uansett hvor hardt jeg snørte igjen syns jeg at det var altfor stor åpning igjen. Var mange ganger den var fin å ha, på kafeer ol der det var god plass bare la jeg voksiposen på gulvet i utslått tilstand, og nesten hele barselsgruppa mi fikk plass oppå den da (4 mnd gamle ca). Disse 2 vokspiosene har jeg arvet og fått i gave, så jeg har aldri vurdert noen av den nyere fancy utgavene, er ikke 100% at jeg hadde valgt voksi, de er jo steintøffe mange av de andre også. Men alt i alt veldig fornøyd med min voksi.
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 forferdelige greier syns jeg.. kjøpte meg en odenwalder dunpose etterhvert jeg.. aldri mer voksi på denne jenta..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå