Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

får det sykle alene i gaten eller er det alltid en voksen med og ser på? Hvilke sykkelregler har dere satt for ungen(e) deres og hvilken opplæring har dere gitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel ann paa hvor gammle de er. Her hvor vi bor er det saa aa si ingen trafikk saa de sykler hvor de vil. De er 8 og 10 og har sunn fornuft, saa det er ikke gitt noe opplaering nei. men ser at det er nodvendig hvis man bor et sted med masse trafikk.

Skrevet

gutten min på snart 8 år sykler så og si hvor han vil. Han får ikke lov å sykle ned til hovedveien alene eller krysse den, men det er langt hjemmefra,og han har ingenting der å gjøre, så det blir ikke aktuelt før han blir 10-12 uansett.

Lillemor er vi med helt tiden mens hun sykler, men vi bor på toppen av en vei, hvor veiene går ganske bratt nedover på hver side. Hun har ikke lært seg bremsing og slike ting, har nettop lært å sykle. Hun blir 3 i november.

Guttungen fikk være ute å sykle alene og dra til nabogater og skolen(et steinkast unna) å leke(ettermiddagstid) fra han var ca 6 år. Fra han var 7 år har han fått lov å sykle litt lenger hjemmefra. Nå siden sykkelen kom ut i vår har han hatt enda større radius enn tidligere, litt lenger enn jeg er komfortabel med, men jeg ser at han har behov for det nå. Han har også en kompis som har flyttet et godt stykke unna, som tidligere bodde i nabo gata.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...