Gå til innhold

Lille meg venter nr 3, hei:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått med meg at du har svangerskapsdiabetes, noe jeg også har. Skal på ny vekstkontroll på onsdag, sist var målene på +10%. Men....jeg må innrømme at jeg ikke har vært så superflink med kosten siste 3 uker... Har hatt ferie. Hvordan klarer du deg? Tror vi har termin nokså på likt, jeg har 31. august. Blir babyen din stor? Håper du har det bra:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt:-)

Skrevet

Dytter igjen, er du her? Noen andre med erfaring med svangerskapsdiabetes siste uker???

Skrevet

heisann:) Er her jeg :)

Min var 17% sist vekstkontroll. dvs si nærmere 4kg til terminen visst han holder seg der.

Blodsukkermålingene mine er fine og langtidsblodsukkeret er fint.

Så åper det holder seg slik :)

Har du kostregulert eller insulin? Jeg har kostregulert.

Jeg har termin 29. så vi er ganske så likt på vei :)

Skal på neste vekstkontrol neste uke. Spennede å se om han holder seg på den vekta :)

Skrevet

Der var du ja:-)

Jeg har kostregulert som deg. Langtidssukkeret har vært fint hos meg også, men jeg er så lei av å gjøre målinger selv.... Føler meg litt som strutsen som stikker hodet i sanden for tiden he he. Hvor ofte har du tatt langtidssukkeret?

Jeg skal legge ut en oppdatering på hvordan vekstestimeringer går i morgen:-)

Jeg har som deg ikke lagt på meg så mye, ca 10 kg da, men jeg har en enooooorm mage. Ligger over på symfysemål, men gjorde det også første gan og da var gutten 3100...så trenger heldigvis ikke å bety så mye. Dette er min fjerde og alle har vært under 4 kg, siste 3900.

Skrevet

har du hatt svangerskapdiabetes med de andre også? Jeg har hatt med alle 3. Som legen sa til meg sist kontroll, ja dette kan du sikkert bedre enn oss hehe. Siden det er 3. gang jeg har det.

Håper jo denne ikke blir noe støre enn 4kg da :) Skal jo ut også.

Jeg har tatt langtidsblodsukker annen hver uke, men nå skulle jeg visst ta denne uka også.

Trenger bare måle blodsukkeret selv 2 ganger i uka. Men blir 3 ganger til neste kontroll da. Tenkte jeg skulle måle en dag ekstra bare for å se selv.

Skrevet

Wow, så forskjellig legene gjør dette!

Ja, jeg har hatt svangerskapsdiabetes med alle, og er enig med legen din at dette kan vi best selv he he.

Jeg har kun tatt langtidssukkeret hver 8. uke... men skal be om å få tatt det oftere nå! Måler selv fastende av og til for å ha en viss kontroll, og ellers hvis jeg har spist noe jeg lurer på hvordan vil slå ut. Er bare så innmari lei hele blodsukkeret.... men ikk lenge igjen heldigvis:-)

Har hatt noen ganske høye verdier innimellom, men aldri langtidssukker over 4.8, og det er jo fint:-)

Jeg blir glad for å høre hvordan det går med deg neste uke! Hvilken dag skal du til kontroll? Lykke til:-)

Skrevet

ul torsdag neste uke :) Skal på kontrol nå torsdag også, men det er JM og diasjukepleieren.

Hver 8. uke var jo lenge imellom.

Langtidsblodsukkeret mitt har vært 5,0-5,3 og 5,4. Så får jeg vite på torsdag hva jeg har da. Tok blodprøve sist uke.

Jeg måler av og til etter mat når jeg har spist noe over "grensen" for å se om jeg kunne. Har som regel gått bra. HAr ikke blitt værre en 7, et eller annet da, men holdt meg under 8.

Prøvde meg på jordbær og vanilje etter middag her en dag. Og det gikk helt fint :) Kunne jo ikke spise ubegrenset da, men litt gikk fint :)

Skrevet

jordbær og vaniljesaus skulle det være :)

Kjekt med noen så nær termin med svangerskapdiabetes. Så kan vi følge med hverandre :)

Gleder meg til jeg kan spise som jeg vil igjenn.

Skrevet

Det er jo fin mål du har da!

Jeg spiser bringebær med vanilje, håper på modning som tilleggseffekt he he, føler meg fødeklar, men det er jo for tidlig:-) Vi får bare holde ut, og oppdatere hverandre på tingenes tilstand:-)

Skrevet

Lille meg: tenkte på noe.. Har du gått over tid med sv.dia? eller har de komt tidligere.. tenker da på om det er vanlig praksis å sette igang nå pga størrelsen osv..

tenkte å spørre jordmor på fredag :o)

Skrevet

jeg har ikke fått store barn fra før da.

nr 1 var 3360g og nr 2 var 3790g. men likevel vil man ikke at man skla gå over terminen.

Med nr en sjekket de om jeg var moden nok 3 dager over terminen. Hadde termin på en fredag, så de sjekket meg mandag etter. Å det var jeg. Legen ringte opp på føden,, men de hadde så mye å gjøre den dagen, så jeg skulle komme kl 08 neste dag for å bli satt igang. så 4 dager over satte de meg igang med henne

Nr2 sjekket de om jeg var moden nok dagen før terminen. termin en lørdag. Hadde litt flaks da ja. Jeg var moden nok, men ei til skulle vurderes , og med henne kom babyen først, men meg hadde babyen det bra, men hun var heldigvis ikke moden nok og jeg kunne komme tilbake kl 13 for å bli satt igang.

Det jeg mente med flaks var at dette var 21.des, og hadde hun andre vært moden nok, måtte jeg kommet mandag den 24.des å bli satt igang!! Noe jeg prøvde å protestere på og spurte om 1. juledag istedet, men fikk beskjed om jenta hjemme var viktig, men hun i magen var viktigere. Så utrolig glad hun andre ikke var moden nok

Så du får nok ikke gå så lenge over terminen nei. Uansett str på babyen. Sånn praktiserer de det her. Fått beskjed nå også at jeg skal ikke gå noe lengre enn terminen.

Skrevet

Ja da krysser vi fingrene for det:o) Godt å vite sånn ca. når en skal til pers..(viss han ikke kommer tidligere da..hehe)

Skrevet

ja jeg synes det er veldig greit å vite jeg slipper å gå lenge over terminen :)

Skrevet

Ja det høres fint ut. Ser ut som et pes for de som ikke kommer igang naturlig og må settes igang 14 dager over termin.. En slipper nå å vente på det!

Er du klar med alt nå? Har vel ei uke bak meg du?.. 24.aug. her..

Skrevet

29.aug her :)

Ja nå har jeg omtrent alt klart :) ha på sengklær venter jeg med, men det er jo fort gjort da :) Har vasket opp alt, bortsett fra trekket på bilstolen jeg har fått låne.

Begynner å glede meg veldig nå som jeg har alt klart :) Så nå kan han bare komme hehe. ja om 3 ukers tid iallefall :)

Skrevet

Har enda litt igjen jeg da. Må vaske klær og sengtøy, men det står øverst på programmet nå. Har skrudd sammen seng og kommode og lufter madrass og dyner for full guff;o)

Fikk følelse av hastverk sist uke da ei veninne fødte før tida.. så nå begynner jeg å kjenne meg mer klar liksom:o)

Ikke pakka noen bag enda heller, men kjøpt inn ekstra toalettinnhold.. kan jo ikke pakke klær jeg bruker hver dag.. hehe

Skrevet

jeg har begynt å pakke bagen jeg da.

Svigerinna mi (dama til min bror) hun fikk 4 uker før tiden. Hadde planlagtkeisersnitt, men han ville ut før han :) Fikk keisersnitt likevel da.

Så der måtte min bror kjøpe inn resten de trengte. Han og søstern som var på shopping da :) Så måtte han vaske opp babyklærne.

Så litt greit å være tidlig ute ja :) Man vet aldri

Skrevet

Vi bor heldigvis bare 5 minutter fra sykehuset da.. ser rett bort. Og har skrevet lapp over hva som må huskes på.. Er lett å finne frem om det skulle skje noe, og ellers, ja.. han kan da lese min kjære også håper jeg...! hehe..

Har både medisiner og ting jeg bruker hver dag.. klærne jeg har nå tar jeg også med.. har et par deilige tynne bukser som ikke strammer på magen. Må jo bruke de siste mnd også :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...