M*A*S*H* Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Noen med erfaring med baby som reagerer på melkeprodukter? Jeg har brukt MME-melk i grøten til min baby noen dager, og han har fått noen røde prikker. Kan jo være varmeutslett - er veldig varmt her nå. Eller hormonutslett pga morsmelka? Æsj også. Hadde vært så lettvint om jeg bare kunne bruke MME i grøten for jeg syns det er sånn mas med pumpa, deler som skal vaskes og så all tida det tar. Noen som har noen tips?
fru lykkelig Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Min sønn tåler ikke melk. Han får eksem og fikk trøbbel med fordøyelsen. Hvor gammel er barnet ditt da? Kunne du kanskje ha blandet ut grøten med rismelk i steden for? Det får du kjøpt i ganske mange dagligvarebutikker nå. Prøv den grøten som skal blandes ut med vann. Den er det melk i. Hvis prikkene går vekk er det ikke melken han reagerer på. Den enkleste måten å finne ut om han reagerer på melk er å eliminere bort alle melkeprodukter. Reagerer han på at du spiser melkeprodukter da? Håper det var til litt hjelp... Ble litt mange spørsmål tilbake men...
C@milla *EMIL* Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 du vet, de aller fleste grøttyper er det melkepulver i.. finnes et par uten, så om det er det han reagerer på, så kjøp den spesialgrøten.. husker ikke navnet.. ***
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 sønnen min tålte ikke morsmelk engang han! måtte få prosobee fra apoteket. svindyre! godt trygdekontoret dekker men han fikk trøbbel med fordøyelsen, vi prøvde først med malt, men han tålte ikke det heller og spydde som en gris. også fikk han røde prikker og mageknip. det gikk over når all inntak av melk forsvant. men han reagerte på melkePROTEINENE da. ikke laktosen som de fleste gjør..
M*A*S*H* Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. juli 2008 Takk for gode svar, alle sammen. Jeg får se det an noen dager. Jeg har kun brukt maisgrøt og risgrøt hittil, ingen av dem skal ha melk i seg i følge Nestle. Men kanskje det var MME han reagerte på. Jeg får være flinkere med å pumpe istedet nåre jeg skal blande. Jeg må jo ikke egentlig gi ham noe MME foreløpig, var bare så lettvint å blande i grøten hans. Jeg var selv allergisk mot melk som barn, og fikk noen erstatningsgreier fram til jeg nektet "melk". Nå tåler jeg fint små mengder i maten, emn drikker ikke melk. Han er 7 mnd, min lille tass. Han har ikke hatt noe tegn til magesmerter eller fordøyelsesbesvær, kan jo hende det er tilfeldig med de par gangene med MME. Takk igjen for svar:-)
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 kan jo være tilfeldig. eller han rett og slett reagerer på merket MME. eller det er noe HELT annet "galt" snnen min reagerte på melk allerede to uker gammel han
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 hei! jeg kunne ikke drikke melk mens jeg ammet da hun reagerte på dette. Jeg utelot melk fra kosten min en periode i samråd med legen og da ble hun helt fin. Etter en stund tok jeg inn litt og litt melk etterhvert og nå er hun 11 mnd og det går helt flott. Ring lege eller helsesøster, de kan masse om dette. Du trenger ikke alltid time, de kan svare deg over telefon.
Trulte76 Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 jeg kunne ikke drikke melk selv jeg da jeg ammet. Når jeg ga henne grøt med mme så fikk hun røde prikker rundt munnen og de så rødflammet ut. Grøt med melkepulver i spydde hun alt opp igjenn. Men mi hadde melkeallergi da. Så jeg brukte soyasemp som jeg kjøpte på apoteket til jeg fikk det på blå resept pga hun hadde allergi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå