Gå til innhold

Mest barnevennlige menighet.......?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen favoritt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går i en karismatisk frimenighet, og det virker som om barna storkoser seg. De får være med under lovsangen, og etterpå går de på søndagsskole. Virker som bra opplegg,

Skrevet

Menighetene burde være en magnet på barnefamilier ved å ha et fantastisk tilbud til barna.Hva med å lære av legoland og kristiansand dyrepark?

Syns ofte det er det vanlige opplegget overalt med generell barnepass.Kjedelig for barn under skolealder og trist for foreldrene.

Noen steder finnes det derimot speiderarbeid for de litt større barna og det er supert!Royal Ranger er et strålende eksempel.Har vært med på leir med de og det er virkelig bra.

Skrevet

Tabernaklet i Bergen driver Royal Ranger arbeid.Veldig bra .

Ellers har tabernaklet noe de kaller for barnekirke for de minste.Virker som ungene løper ivrig avgårde for å være der.

Skrevet

p.s noen andre menigh. i bergen med flott opplegg for de minste barna?

Skrevet

Flott om søndagsmøtene hadde vært sosialt fellesskap i stedet for vanlig "sitte å høre -møter".Sku vært koldtbord hver søndag f.eks med nattverd og bønn innimellom.Hva syns dere?Da hadde nok ungene også stortrivdes på søndagsmøtene...

Skrevet

Ja, jeg er enig i at våre møter kunne vært mer preget av fellesskap og mindre tilskuere. I vår menighet tror jeg nok at så å si hvem som helst blir godt mottatt hvis de kommer med konkrete forslag, og tror det gjelder for mange sammenhenger. Så det er vel opp til oss også!

• 2 uker senere...
Skrevet

Frelsesarmeen i Solheimsviken har bra tilbud til barn fra nyfødt (babysang) til vgs (speider).

• 1 måned senere...
Skrevet

Den Kristne Menighet (Smiths Venner) må da være strålende for barn. DE familiene har jo både 12 og 16 unger, så noe greier til vel å ta seg til for å aktivisere dem. Om ikke annet er det tonnevis av andre unger å leke med i de menighetene...

Skrevet

Faktisk så har jeg respekt for Smiths venner og læstadianere med 13 barn hver ca. - de har utrolig veloppdragne og snille unger;-))

Jeg tror ikke det er så dumt med store barneflokker jeg og ja jeg er sikker på at ungene blir godt ivaretatt på møtene deres.

• 4 uker senere...
Skrevet

"Den Kristne Menighet (Smiths Venner) må da være strålende for barn. DE familiene har jo både 12 og 16 unger, så noe greier til vel å ta seg til for å aktivisere dem. Om ikke annet er det tonnevis av andre unger å leke med i de menighetene..."

Her var det i alle fall en noe "hånlig" måte å svare på HI sitt spørsmål! Kjenner selv noen i Smiths venner, og de er helt supre. Barna betyr utrolig masse for dem, de er små gaver fra himmelen. Og min nabo ønsker å ta vare på de gavene. Så jeg har stor respekt for det jeg ser i praksis. Og jammen gjør de mye kjekt med de små. Både som familie og som gruppe. Blir nesten litt misunnelig jeg.....

Skrevet

Var aldeles ikke hånlig ment! Kjenner mange "Smiths Venner" selv, jeg, og de er stort sett bra mennesker, de. Mente akkurat det jeg sa: Der er det jo så mange barn at de må jo nødvendigvis være gode på å finne på noe for barna.

Skrevet

vi går på møter på nordmisjonen i Harstad! Mange unge familier med og uten barn.Masse som skjer i høst. Familiemøtene er så bra.mye sang og opplegg for ungene. Gutten min trives der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...