Northernlights Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Nå hadde han ikke vært på denne summer campen på 1,5 uke pga en snørrete nese, fordi de ikke vil at noen skal ha det der. To ganger før det, så har de ringt meg, og bedt meg hente "trollet", fordi han har vært "a handful". Dvs han har kastet ting, bitt, sparket og slått...jeg vet jeg har en aktiv gutt, men aldri sett på han som en slem eller trollete, ekkel gutt. Og nå føler jeg meg sørgelig nedfor.. De ringte i dag, 2 timer før henting, og ba meg hente han tvert. Da jeg kom dit, sier damen strengt og surt "we really need to rethink this!" Jeg sa at hun trenger ikke spekulere på det, for jeg tar han ut av "programmet". Hun sa sorry, og at noen kommer til å bli skadet hvis han blir (!!??) Jeg gråt i bilen på vei hjem... Og lurer på hva hun mente med å stryke gutten min på kinnet før vi dro, og si "I love you, honey" til han.... Jeg er så lei meg!!Åh =o( Vil ikke "se" det, men tenker adhd. Vil ikke ha enda en gutt med den diagnosen...snufs Så gråter jeg en skvett til. Og innser at det ikke blir en eneste pause for meg resten av sommeren, og at jeg kan pakke bort malingsspannet jeg tok fram i morgest. Jeg ser ikke den slemme, fæle gutten de beskriver =o( Han er aktiv. Veldig aktiv. Men slem og "farlig"?? Han blir 3 i oktober...
ツWonderfull Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 barn med adhd blir ofte oppfattet som "slem og farlig" av andre barn og kanskje også av foreldrene deres, selv om de ikke er slem og farlig i det hele tatt... Så synd å høre, veien for å få den diagnosen er jo ofte lang også. Lykke til, håper du kan få avlastning et annet sted da.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Stor trøsteklem til deg og gutten din Det er en liten gutt på samme alder i lekegruppen vi går i og han har i løpet av de siste månedene vokset det "litt voldsomme" av seg. Sikker på at gutten din er kjempeflott Jeg har ikke noe mer å komme med dessverre siden jeg ikke har gutter eller erfaring i det hele tatt. Men ville nå bare prøve å oppmuntre deg litt. Det høres ikke ut som du har hatt det lett den siste uken heller. æ Klem
Northernlights Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2008 Får nok ikke det, men pytt...jeg får bare løfte hodet, og se framover likevel. Men jeg er så skuffet at jeg er kvalm i magen... Nå sitter han pent i stolen sin med en snack, og ser Oswald på TV. Pent og stille, som en prins... I bilen sa han "don`t cry mom".-...at jeg var så dum å gråte mens han så det!!
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Kan skjønne det er vondt når det blir slik, tror neppe han er trollete, i allefall ikke med vilje? Sønnen min på ett er grusom til å bite,lugge,klipe og slå...Hadde han med meg på lekeland og ble så lei meg for ingen unger ville leke med han som var så "slem", det gjør vondt i ett mammahjerte å se, spesielt når man ser foreldrene til barna trekke ungene sine unna ungen fordi de ikke vil la ungene sine leke med han:( Men trenger jo ikke være at ungen din har adhd, noen unger er bare mer voldsomme enn andre an natur, litt brutus unger som jeg kaller det. Han er nok en god gutt uansett om det ble vanskelig på leiren, kanskje det bare ble litt for mange unger å forholde seg til?
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 De høres jo utrolig firkantet ut i den der gruppen da... At de unngår alt som medfører litt ekstararbeid. Vil tro det er vanlig for mange gutter i den alderen å være voldsomme, og ville ikke blitt urolig foreløpig.
Espoir Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Det var da veldig drastisk å be dere hente ham. Hvor gammel er han? Har ikke du bl.a. en nesten baby pluss en på rundt 9? Ingen barn er slemme, så de på campen og dere burde ihvertfall snakke sammen og finne ut hva det er han egentlig gjør som er grusomt og i hvilke situasjoner dette oppstår - sånn at dere har en sjans til å forstå gutten. Hva sier han selv (hvis det er en så stor gutt)? Uansett, misunner deg virkelig ikke, og unner ingen å oppeve noe sånt!
Northernlights Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. juli 2008 Queen of Fools; dette er "babyen" min ;o) Han blir 3 i oktober, og er i full rulle dagen lang. Han skulle egentlig være der hele sommeren, 4 dager i uka. Kirka var med å betale 90% av hva dette koster, og jeg tenker med meg selv at de kanskje ikke hadde "saken" sånn, om det kom fra min egen lomme?? Jeg ba dem betale tilbake til kirka.... Presten gjorde dette fordi hun så at vi virkelig trengte litt avlastning, og at gutten trenger andre barn å leke med. Broren på 10 er på Island, og søsteren på 16 er 150 mil hjemmefra hos to eldre søsken til neste uke. Så han er temmelig alene her hjemme for tiden. Jeg synes de gir opp for lett. Jeg er virkelig bummed out..og føler at ingen liker den søte, smartingen min... De kjente han fra før. Han har gått 1 år hver søndag omtrent, i the nursery, under gudstjenesten (1 time). Og denne samme dama som ga oss det siste støtet i dag, har sagt før han begynte at han er a delightful child... men hun synes nok ikke det lengre, gitt.
Northernlights Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 21. juli 2008 hehe...har aldri opplevd noe sånt før,da. Hadde jeg ikke fått FBI på nakken, skulle jeg tatt med ungene og kommet.
Northernlights Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 21. juli 2008 Kidnapping av amerikanske barn....
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #13 Skrevet 21. juli 2008 Jøye meg for et opplegg på dem, ikke kan ungene være litt snørrete, og ikke kan de være litt viltre???? Hva er dette for noe da? Har det "tatt" totalt av i USA, er de livredde for at det skal ende med søksmål hvis feks en unge får en forkjølelse eller en blåflekk etter et typisk "barnehageslagsmål"..... Guttungen her hadde i periode i den alderen at han var "trollete", dette plukke både personalet og jeg av ham i løpet av noen uker...og andre unger hadde også gjerne slike perioder., Spesielt i omstillingsfaser. Føler virkelig med dere, du hadde trengt dette pusterommet noen timer i uka nå.....fy flate! Stor klem fra ei som faktisk håper det løser seg slik at du får komme heimat igjen etterhvert....
Northernlights Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #14 Skrevet 21. juli 2008 De tåler lite,ja. De mista jo den ene hjelperen (hun ble skutt av mannen sin), men heldigvis er hun utskrevet fra sykehuset nå, og det skal gå bra med henne. Ikke at det er en unnskyldning, men de har derfor mindre hjelp der. De er på et knøttlite rom, så jeg synes faktisk ikked et er uforståelig om en unge som min krever ekstra. Rommet kan ikke være mer enn kanskje 10 m2, så det er lite når det er 7-10 unger der... Jeg føler at gutten er en outsider, og at mora hans også er det. Vanskelig å få nye venner både for ungene og for meg her. Håper det går bedre snart, ellers tror ikke jeg at jeg holder ut særlig lenge.
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #15 Skrevet 21. juli 2008 Kjære deg, skjønner det er tøft for deg for tida, og dette her hjelper strengt tatt ikke det heller. Tærer på det meste denne vantrivslen, når forholdet i perioder har sine tøffe tak på toppen så er det jaggu ikke enkelt alltid. Jeg synes det var ille nok å være noen få timers kjøring unna nettverket mitt, å være på andre sida av atlanteren er vel vesentlig verre. Det er ikke noe kjekt å være en outsider, uansett hvor man bor.-men jo lengre hjemmefra man er jo verre er det selvsagt. Nei, jeg håper alt ordner seg for deg.....for jeg synes oppriktig talt du fortjener så mye mer.... Klem fra
Espoir Skrevet 22. juli 2008 #16 Skrevet 22. juli 2008 Huff, får litt vondt av deg nå. Og ikke minst av gutten din. Da jeg søkte etter dette innlegget fant et jeg du hadde skrevet tidligere, første dagen han skulle på den summer campen. Og da var dere så glade og forventningsfulle. Huffameg. Håper det går bedre snart.
Northernlights Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #17 Skrevet 22. juli 2008 Vi er nå her i all vår ensomhet....og han forstår selvsagt ikke at han ikke får se "the kids at church" mer. Surfet på nettet, men finner ingen lekegrupper hvor jeg kan være med selv. Og går jeg turer, er det ingen andre ute og går. Det skal de ikke ha skryt av her i USA...ingen som går tur, utenom en nabodame som går med hunden sin, og hun har ikke småunger.
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 22. juli 2008 #18 Skrevet 22. juli 2008 Uff. Sender en trøsteklem!!! Guttongen min på 6 hadde en sånn periode rundt 3 årsalderen der han var et stort problem i bhg. Han slo, kløp og dyttet. DEtte kom av frustrasjon pga dårlig språk. Han ble vurdert av ppd og de kom frem til at det var frustrasjon for at de andre barna ikke forsto hva han sa. Alt bedret seg da språket ble bedre etter endel timer hos logoped. Tror egenltig at dette er en periode de fleste er gjennom i større eller mindre gra. Men ÅH så slitsomt og leit det var mans det sto på. Var s leit å møte de andre ofreldrene å høre at gutten min hadde bitt,slått eller sparket barnet deres.. Følte meg som en elendig mor som hadde en så uoppdragen sønn. Men nå er han mye bedre som sagt. Han er fortsatt en meget aktiv kar som vil at det skal SKJE noe hele tiden. MÅ være ute flere timer pr dag for å kunne fungere.
mai mammaen til to Skrevet 22. juli 2008 #19 Skrevet 22. juli 2008 huff. det kan ikke være lett... men kan du ikke være med han der da? om du "bare" er hjemme kan du jo si at du kan være en ekstra voksen der for å hjelpe til en dag...? så kan han få leke litt der... er litt merkelig at de ikke klarer å ha han der liksom..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå