Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Bryr meg ikke om grunnen, men hvordan var det? Og hvordan har dere det nå etterpå?? Selv med spiral har jeg blitt gravid, og jeg må ta det vanskelige valget.... er en grunn til at jeg hadde prevansjon for å si det sånn. minsten har ikke blitt ett år enda og har en som er eldre også... huff, har det så vanskelig nå
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Var det du som lurte på når du kunne teste i går? uansett.. Jeg tok abort da jeg var 17 år.. I dag er jeg veldig glad jeg tok det valget, men det er min erfaring. Hvor gammel er du? Nå finnes det jo også medisinsk abort, så d spørs hvor langt du er på vei.. er ikke sikkert det er jeg som har den erfaringen du trenger, men det er bare å spørre. Jeg svarer gladelig. Skjønner godt du har det vanskelig nå..
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Jeg tok medisinsk abort i 8. uka, ikke fordi jeg var så ung, men fordi jeg og kjæresten min hadde ikke vært sammen så lenge og vi hadde så lite penger. Jeg trodde jeg skulle gjøre det som var mest 'fornuftig'. Det var ikke noe lett avgjørelse, men jeg bestemte meg for medisinsk abort siden det var såpass tidlig og jeg måtte da ikke ha noe inngrep. Etter aborten ble jeg dårlig og var sykemeldt i tre uker etterpå, så det ble ikke helt som jeg hadde tenkt! Men det er bare min opplevelse, jeg vet at metoden fungerer bra for de fleste. De på sykehuset (ullevaal) var veldig snill mot meg. Jeg fikk mer enn nok smertestillende. Hvis du kjenner det er riktig for deg, må du bare gjøre det som passer deg best. Men snakk med noen først, hvis du skulle trekke deg fra tanken er det kanskje folk som vil støtte deg?
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Jeg tok sånne tabletter, siden jeg oppdaget det tidlig. Hadde jeg måttet vente til etter 8 uker hadde jeg nok ikke klart det. Det var vanskelig, jeg har tre barn, så jeg visste veldig godt hva jeg gjorde. Men jeg hadde ikke klart et barn til. Gutta mine var bare 7 måneder, og jeg hadde hverken økonomi eller overskudd til en til. Samboeren min ville heller ikke ha flere barn, og jeg tror forholdet vårt hadde lidd hvis jeg hadde valgt å beholde, man kan si at da er ikke forholdet bra nok, men det handler om at man skal kunne ha overskudd til hverandre også. Selvsagt tenker jeg på barnet jeg kunne hatt. Det gjør av og til vondt, og jeg synes det er vanskelig å vite at jeg skulle hatt et barn på omtrent 7 måneder nå... Samtidig vet jeg at jeg gjorde det rette. Jeg ville ikke klart å være en god mor med 4 barn, hvorav tre av dem ville vært under to år. Såpass selvinnsikt har jeg. Jeg angrer egentlig ikke, men jeg skulle gjerne slppet å gå igjennom det.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Vil bare si at jeg ikke har tatt abort,men kjenner mange som har gjort det, og felles for de alle er at de IKKE angrer... Klart de har sine tanker, det er jo bare menneskelig, men ingen av de har uttrykt anger iallefall. LYKKE TIL!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå