<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 de vi kjøpte huset hos, sier det er et plommetre i hagen.. men.. har ikke sett nå plommer ennå.. er det ikke et plommetre.. eller kan det være at det ikke har blitt beskjært rett, eller fått rett næring.. eller noe slikt?? håper noen har tips om slikt ting.. vet ikke noe om plommetrær.. der jeg vokste opp, fantes det 1 tre, og det ble pakket inn om vinteren.. hihi...
Makko med to små gutter Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Kan minimalt om plommetrær, men vi hadde et plommetre i hagen som brukte 10år! fra det ble plantet til det faktisk gav frukt. Nå gir det så mye frukt av vi må plukke av det før de er modene hvis ikke knekker grenen....
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2008 dette er et "voksent" tre på ca 25 år... og ikke noe plommer.... mens naboen har 6 plommetrær, (som ser helt ulik ut vårt) og der er det masse grønne plommer... får se om jeg kanskje går og hilser på naboen... hehe
C@milla *EMIL* Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 er det ikke slik at en bør ha mer enn et tre? eller gjelder dette bare epletre.. for pollineringens skyld. Men om naboen har tre, så er vel kanskje de tett nok til at det skal gå bra..
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Nå vet jeg ikke hvor lenge dere har bodd der (og fulgt med treet). Men plommetrær bærer frukt kun annethvert år (i hvertfall så gjør mine foreldre sitt det...). Så om dere nettopp har flyttet inn så kan det jo være at det ikke gir "uttelling" før til neste år :-)
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 Trur det er eit dårleg plome år i år. Har nokre tre her og der på eigendomen, men lite eller ingen plomer på dei i år...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå