breikjeft Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Svigermor syns det var en god idé at guttungen på 8 mnd fikk smake rødvin. Ville nemlig se reaksjonen, og at han ville ha mer var jo selvfølgelig hysterisk morsomt.. Ingen skade skjedd, men rimelig unødvendig..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 faren min mente at øl til småen når han var 6 månder var helt ok. han hadde jo lyst på og det var ikke vår rett og hindre han. det ble en heftig krangel men han ga seg til slutt og småen fikk ikke øl. og får fremdels ikke øl. men kranglene må jeg til stadig ta. selv om faren min begyner og forstå at jeg ikke gir meg
Gurine Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Minste hos oss fikk smake hjemmelaget daim-iskake av bestemor da hun var litt over 6 måneder. Hjalp ikke å protestere. Enda den inneholdt både fløte, nøtter og rå egg. Selvfølgelig reagerte hun med allergisk reaksjon med utslett rundt hele munnen, så da var det nok noen som fikk seg en støkk.. Viste seg at hun ikke tålte egg noe særlig godt, men tåler det i dag da heldigvis.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Øl og vin til ikke bare barn, men babyer? Hva ER det med folk egentlig? Her har vi sluppet billig unna med svigerinne som gav datteren vår mandarin da hun var 8mnd. Jeg var ikke så bekymret for mandarinen i seg selv, men skinnet i sitrusfrukter er jo så lett å få i halsen!
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Kaffe, mamman min pleier drikke kaffe med masse fløte og sukketer i.. hver gang lille ser kaffekoppen hennes blir han hysterisk om han ikke får smake, blitt en vane... heldigvis er det koffeinfri haha:P
Mamma til to tette Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 En venninnes 8 mnd fikk slurk med akevitt (!) under julemiddag av en gjest. Jeg satt ved siden av og hun var så kjapp at jeg ikke fikk avverget, fikk faktisk lyst til å slå til kvinnemennesket men hun syntes det var "så morsomt". Jeg klarer ikke å drikke akevitt selv en gang...huff mange år siden nå men merker det irriterte meg skikkelig fremdeles.
OsloMor Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Kjøpe to store rør med Smarties til to melkeallergikere, er vel heller ikke lurt..(selv om svigermor synes det da)
*ale* Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 dattra mi på 4 mnd (!) ble servert jordbærsyltetøy rett fra skåla av sin oldemor i et ubevokta øyeblikkk----- Fikk helt noia, hun hadde jo knapt begynt å smake på grøt... men det gikk fint.,... hun elsker jordbær ennå
rosa og en blå Skrevet 21. juli 2008 #9 Skrevet 21. juli 2008 vaffler og muffins.. med egg i når DE vet hun har eggallergi! ellers nesten ikke festet bilstolen i bilen, mener vi er litt hysteriske når det gjelder sikkerhet i bil.. *grrr*
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 21. juli 2008 #10 Skrevet 21. juli 2008 Jordbærsyltetøy på smokken når han var 2 mnd av farmoren sin .Jeg ble drit sur...
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 21. juli 2008 #11 Skrevet 21. juli 2008 hehe jeg husker mamma tydge en bit gullerot med gebisset sitt å tok det ut på fingeren men masse spytt eeeeeeeeeesj å skulle gi det til jenta mi...men jeg ropte neeeeeeeeei å fikk heldigvis stoppa henne i tide! å ellers så kunne vi dyppe smokken i litt krem når hun var 6 dager gammel!!! + at når hun var 6 uker måtte hun begynne med grøt å banan for sånn var det før i tia nesten!!! rare mora mi!
xxxJulianexxx Skrevet 21. juli 2008 #12 Skrevet 21. juli 2008 Herre jemini! Glad vi stort sett har normale mennesker rundt oss. Men jeg eksploderte fullstendig da svigerinna mi lot babyen min suge på fingern sin. Det er over fem år siden, og vi har hatt et anstrengt forhold siden det.
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #13 Skrevet 21. juli 2008 Her er det tante, på mannen sin side som prøver å gi mini 8 mnd pepsi max når jeg ikke ser det. Holder på å eksplodere da. Hun mener det ikke gjør noe siden det er lett brus... dummeste jeg har hørt!
Northernlights Skrevet 21. juli 2008 #14 Skrevet 21. juli 2008 .........tenke...tenke.... Det må være at når hver gang ekssvigerfar fikk holde sine nye barnebarn, så _MÅTTE_ han stikke en finger i munnen på de!! Og han vasket aldri hendene etter dobesøk...og så røyka han.. =o/ Tror det var det verste,gitt.
Ladybug~N&E Skrevet 21. juli 2008 #15 Skrevet 21. juli 2008 hva var det som var galt med den fingeren da? hadde hun ikke vasket seg eller noe? skjønte ikke den jeg.. og nå er jeg ikke sarkastisk altså. tror ikke noen har latt lillemann smake på noe snodig jeg! men at jeg/besteforeldre har latt han smake på det aller meste innenfor rimelighetens grenser er nok tilfelle.
ana baroma Skrevet 22. juli 2008 #16 Skrevet 22. juli 2008 Oj, det er her jeg skjønner at familien min er ganske så ok:) Jeg sa nix fløte, melk osv til 6 mnd, og det har blitt holdt. Da fikk hun smake på is og krem osv og det har gått bra. Hun fikk en kjeks da hun var 7-8 mnd, men det gjorde ikke så mye - hun var i himmelen, hehe. Men alkohol er det heldigvis ingen som har gitt henne! Sprit til en baby er jo direkte farlig! Men husker nevøen min da han var rundt året og oppdaget ølboksen, han trodde det var brus - og uttrykket var ubetalelig.
jentebanden Skrevet 22. juli 2008 #17 Skrevet 22. juli 2008 Jeg tåler egentlig det meste av smaking, men må innrømme jeg ble nervøs når jenta vår satte en halv skumbanan i halsen. Hun var kanskje 4 mnd. Bestefar var litt overivrig med sjokoladen. Og så ble jeg litt skeptisk når onkelen spurte om lillejenta likte peanøtter på ettårsdagen sin. Han har ei stor jente selv, og venter nå sitt andre barn, så skulle tro han visste bedre. Håper de lærer etter hvert. Så det er ikke innholdet i maten jeg er redd for, men kjemperedd for ting de kan sette i halsen!
Musemor med tre søte små Skrevet 22. juli 2008 #18 Skrevet 22. juli 2008 Guttungen maste og maste på mormor om å smake på kaffen hennes. Til slutt lot hun han smake litt. Var vel 9 mnd.
unnl Skrevet 22. juli 2008 #19 Skrevet 22. juli 2008 Farmora til jenta mi ville at hun skulle smake is da hun var 3 uker gammel. NEI!, sa jeg da... og etter det var hun snurt overfor meg i lang tid...
Alba44 Skrevet 22. juli 2008 #20 Skrevet 22. juli 2008 Vin? Akevitt? Hva er det med folk? Ingen gale "matstunt" i våre familier. Heldigvis.
Mrs Inkognito Skrevet 22. juli 2008 #21 Skrevet 22. juli 2008 Har ingen skrekk-opplevelser. Men vår eldstemann skreik til seg å få brødskive med salami og BRUNost på i fjor sommer, da onkel var barnevakt for oss en liten periode... (barnet var da 6 år, og burde ha utviklet smakssansen såpass at han skjønte at pølsepålegg og BRUNost ikke er spesielt lekkert sammen....). Og datra til mannen min hadde det for seg at Nugatti og paprika var nam da ho var lita... Disse barna, disse barna :-)
kaffikanna Skrevet 22. juli 2008 #22 Skrevet 22. juli 2008 Jeg fikk pikekyss av min far da jeg var 6 mnd. ...... . Søtt og godt å suge på.
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 22. juli 2008 #23 Skrevet 22. juli 2008 Hehe, guttongen her på 6 år elsker sånne merkelige kombinasjoner av pålegg. kvitost oppa nugattien, og gjerne litt syltetøy oppa der igjen. Han har sett scooby doo lage seg mange rare "smørbrød", så det må jo han også prøve. spekepølse og nygatti er også prøvd... Ellers så går det greit med lillemor på 1 år. Er faktisk pappan som er "verstingen" når det gjelder å gi henne mye rart. pepsi max til en 5 mnd baby, sjokolade, koteletter ( bare ørsmå biter da, men er så mye krydder på) Men guttongen fikk akkurat det samme, og ingenting som feiler ham i dag da... Skjer jo ikke hver dag da. Nevøen min på 1,5 år elsker kaffe med melk. Mora ble så lei av at han tigde og ville smake av koppen hennes, så han fikk smake i den tro at han ikke villle like det og slutte å tigge. Men han likte det gitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå