Ruttitutt :-) Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Er det noen fler som har det? Er i uke 33. Har vondt ytterst på høyresida, noen ganger da jeg puster inn og andre ganger da jeg er rolig eller klemmer på det? Kan det være babyen som ligger til sånn at det er trangt der kanskje?
69modell Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Hei! Jeg hadde også veldig vondt på høøyre side av magen for 1.5 uke siden, jeg var da i uke 33-34. Det var faktisk så vondt at jeg fikk time hos legen for å sjekke ut om det kunne være nyrebekkenbetennelse eller blindtarmbetennelse. Hverken blodprøve, urinprøve eller blodtrykk påviste noen betennelse men jeg fikk ta parasetamol mot smertene. Legen mente det høyst sannsynlig var muskelære smerter muligens pga av at lillegutt i magen i lang tid har liggi å sparka kun mot muskelen på høyre side og at denne dermed har blitt veldig forslått. Etter 2 dager på Parasetamol gikk smertene over så det var ikke noe farlig. Uansett var det greit å få sjekka det synes jeg. Lykke til videre.
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Jeg har det på samme måte, og er 34 uker i morgen. Jeg spurte fødselslegen jeg går til i dag om hva dette kunne komme av. Han sa at livmoren ligger mer over mot høyre enn venstre side, og at bebisen nå er så stor at han vil presse seg oppover mot ribbeina. Så smertene kommer av at bebisen tar så stor plass nå, men at dette vil bli bedre når bebisen synker lenger ned i bekkenet etter hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå