Gå til innhold

Jeg har kommet inn på skole, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

venter baby nå i juli (termin i mårra!) og har tenkt å ta permisjon dette skoleåret. Studiet jeg skal gå er desentralisert. Kan jeg ta kontakt med rådgiver? Eller kan jeg bare møte opp første skoledag for deretter å gå ut i permisjon? Har skjønt det slik at jeg må betale semestersvgift for å få fødselsstipend fra lånekassa?!

Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får vel ikke fødselsstipend når du nettopp har kommet inn på skole? Du må ha studert i 6mnd for å få fødselsstipend!

Det er for å hindre at folk søker seg inn på skole når de er gravide for å få seg noen ekstra penger.....

Skrevet

Usikker på dette om du må møte første skoledag eller ikke i og med at du skal ha permisjon. Ta kontakt med rådgiver ang. dette. Tror heller ikke du må betale semesteravgift for å få fødselsstipend. Men den skal jeg ikke være helt sikker på, i og med at det er et nytt studie og ikke permisjon fra et du allerede går på.

Skrevet

Du får ikke fødselsstipend om du føder før du begynner på et studie. Ikke om du føder de første 6 mnd heller.

Skrevet

Jeg har studert siden 05 da, men har kommet inn på et nytt studie nå:) Får prøve å finne ut hvem rådgiver er og snakke med han/henne:)

Skrevet

Hvis hun har vært student nå i år også så får hun da fødselsstipend, selv om det er et nytt studie.

Skrevet

Det blir jo noe annet, men det nevnte hun ikke i første innlegg.

Skrevet

Men så spurte hun jo i grunn om noe helt annet enn du svarte på også?

:o)

Skrevet

Jeg har i hvertfall kommet inn og takket ja:) Fått svar i fra lånekassa om at jeg får lån/stipend også, men tenkte at siden jeg har mulighet vil jeg gjerne ta 1 år permisjon og heller fryse plassen til neste år hvis det går;) Får finne ut hvem jeg skal ta kontakt med, så ordner det seg nok :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...