KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 venter baby nå i juli (termin i mårra!) og har tenkt å ta permisjon dette skoleåret. Studiet jeg skal gå er desentralisert. Kan jeg ta kontakt med rådgiver? Eller kan jeg bare møte opp første skoledag for deretter å gå ut i permisjon? Har skjønt det slik at jeg må betale semestersvgift for å få fødselsstipend fra lånekassa?! Anyone?
Guttemamma til tusen :) Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Du får vel ikke fødselsstipend når du nettopp har kommet inn på skole? Du må ha studert i 6mnd for å få fødselsstipend! Det er for å hindre at folk søker seg inn på skole når de er gravide for å få seg noen ekstra penger.....
~sjiraff~ Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Usikker på dette om du må møte første skoledag eller ikke i og med at du skal ha permisjon. Ta kontakt med rådgiver ang. dette. Tror heller ikke du må betale semesteravgift for å få fødselsstipend. Men den skal jeg ikke være helt sikker på, i og med at det er et nytt studie og ikke permisjon fra et du allerede går på.
Sånn kan det gå Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Du får ikke fødselsstipend om du føder før du begynner på et studie. Ikke om du føder de første 6 mnd heller.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. juli 2008 Jeg har studert siden 05 da, men har kommet inn på et nytt studie nå Får prøve å finne ut hvem rådgiver er og snakke med han/henne:)
~sjiraff~ Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Hvis hun har vært student nå i år også så får hun da fødselsstipend, selv om det er et nytt studie.
Sånn kan det gå Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Det blir jo noe annet, men det nevnte hun ikke i første innlegg.
~sjiraff~ Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 Men så spurte hun jo i grunn om noe helt annet enn du svarte på også? )
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. juli 2008 Jeg har i hvertfall kommet inn og takket ja:) Fått svar i fra lånekassa om at jeg får lån/stipend også, men tenkte at siden jeg har mulighet vil jeg gjerne ta 1 år permisjon og heller fryse plassen til neste år hvis det går;) Får finne ut hvem jeg skal ta kontakt med, så ordner det seg nok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå