:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 jeg tror jeg har det. jo mer jeg tenker på det jo mer innser jeg at jeg forteller mye av hvem jeg er her. men på ordentlig holder jeg oftere ting for meg selv, lyver eller snor meg unna så jeg slipper og svare. det er en underlig ting!
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 hadde jeg hatt mer "mennesker " rundt meg enn "nick's" så hadde nok min lojalitet vært der. Men min verden er kjempeliten nå så jeg treffer så utrolig få mennesker å forholde meg til i hverdagen. Det er vel derfor jeg er her inne egentlig..
trillemamma Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Ja, jeg også, men det er fordi jeg er mye mer anonym her på nett. Det er ingen som vet hvem jeg er og hvis jeg føler at jeg har avslørt litt for mye av meg selv er det jo veldig lett å bytte nick, så jeg slipper å bekymre meg for å bli gjenkjent også.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2008 ja sånn blir det fort. når treffer jeg en del mennesker, for jeg har vært alene så lenge at jeg har bygd opp "alenemornettverk" men det første året og under graviditeten så var det mye "nick" som stilte opp mer en venner. og det er det i grunn nå også. "nick" som bryr seg og de vennene som stiller opp (primært to fantastiske jenter) er jo jenter jeg har møtt her i fra. hm.. du kan ha et godt poeng!
hit og dit Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 For nokon er det lettare å gi av seg sjølv til personer (her nick) ein ikkje har så nært innpå seg, og ikkje har følelsesmessige bånd til. Sjølv forteller eg lite personlig her inne, for eg er "redd" mangfoldet. Ikkje berre fordi eg ikkje kjenner folk og det er det store skumle internett, men og fordi eg liker å vite kven eg seier kva til, og helst ikkje at kven som helst kan lese det. No har ikkje eg eit anonymt nick for dei som kjenner meg IRL, og sidan eg er lett gjenkjennelig for dei, så holder eg det mest personlige for meg sjølv.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. juli 2008 hehe... jeg kan ikke akurat kalde meg så veldig "anonym"...hehe men jeg ser poenget ditt! det er noe med og slippe og se de man snakker med i øynene
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Lettere med nick ja. Sier man noe dumt så er det ikke sikkert så mange husker det etterpå i motsetning til venner man ser i øynene ukentlig...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. juli 2008 enda et bra poeng. men på en annen side så er det frytlig mange ellefanter her som aldri glemmer... hehe
Northernlights Skrevet 21. juli 2008 #9 Skrevet 21. juli 2008 Hadde jeg dumpet alt jeg dumper her, på mine venner (som i tillegg bor langt unna), så hadde de blitt dritt lei hele meg.
Northernlights Skrevet 21. juli 2008 #10 Skrevet 21. juli 2008 Jeg kan tåle at dere blir drittlei hele meg, med andre ord ;o) Men vil spare vennene..
petite fleur Skrevet 21. juli 2008 #11 Skrevet 21. juli 2008 Jeg føler at jeg er motsatt :-) Forteller vennene mine alt, jeg åpner meg ikke så mye her inne.
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #12 Skrevet 21. juli 2008 Uff, det er sant det du sier. Har ikke tenkt så mye på det før:S Ikke at jeg leverer mye av meg her, men jeg svarer mer åpenhjertig her, enn jeg kanskje ville gjort til mine ordentlige venner. Jeg har masse venner, og mange nære venner, og ville tatt det de sa mer alvorlig enn mye av det jeg leser her. Selv om det som blir sagt her også blir sagt av ordentlige personer, men bak nick.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå