♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Har tenkt å begynne å lage egen frukt, prøve hvertfall og se om han liker det. Han er 5 måneder og får den fra Nestle med eple og mango. Men det kan jo være billigere å lage selv. Lest noe om eple og pære, men hvordan gjør jeg det? Koker eple og pære kuttet i biter i en gryte med litt vann, så siler av vannet og moser? Eller jeg helt på bærtur.... Hvor lenge koke da for at de enkelt kan moses?
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 ja, gjør sånn, så får du fruktmos! jeg pleier å bruke banan også , bare kutter opp i biter og putter i blendren
petite fleur Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Jeg pleier å koke frukten i ca 10 min før jeg hiver det i foodprosessoren. Bruker jeg tørket frukt koker jeg det litt lenger. Sønnen min er veldig glad i all slags frukt, jeg pleier å lage aprikos med eple eller pære, sviske med eple, pære eller fersken mm.
Manx Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Må man koke all frukt? tenker på feks melon som er lett å mose. Er også helt grønn på dette området:)
petite fleur Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Jeg pleier ikke å koke melon eller banan(selvfølgelig;-D ), og hvis pærene er overmodne, koker jeg ikke de heller :-)
Titania Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Masse fine oppskrifter på hjemmelaget babymat på www.wholesomebabyfood.com/ Utrolig mye nyttig informasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå