Gå til innhold

Noen som har laget egen fruktmos til de små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å begynne å lage egen frukt, prøve hvertfall og se om han liker det. Han er 5 måneder og får den fra Nestle med eple og mango. Men det kan jo være billigere å lage selv.

Lest noe om eple og pære, men hvordan gjør jeg det?

Koker eple og pære kuttet i biter i en gryte med litt vann, så siler av vannet og moser? Eller jeg helt på bærtur.... Hvor lenge koke da for at de enkelt kan moses?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, gjør sånn, så får du fruktmos! :) jeg pleier å bruke banan også , bare kutter opp i biter og putter i blendren :)

Skrevet

Jeg pleier å koke frukten i ca 10 min før jeg hiver det i foodprosessoren. Bruker jeg tørket frukt koker jeg det litt lenger. Sønnen min er veldig glad i all slags frukt, jeg pleier å lage aprikos med eple eller pære, sviske med eple, pære eller fersken mm.

Skrevet

Må man koke all frukt? tenker på feks melon som er lett å mose. Er også helt grønn på dette området:)

Skrevet

Jeg pleier ikke å koke melon eller banan(selvfølgelig;-D ), og hvis pærene er overmodne, koker jeg ikke de heller :-)

Skrevet

Masse fine oppskrifter på hjemmelaget babymat på www.wholesomebabyfood.com/ Utrolig mye nyttig informasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...