Gjest Lykkeliten2 Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 stå opp med begge barna klokken 07, lage og mate frokost, dusje og kle på meg og barna, gå (ca. 20 min) til vaskejobb om morgenen (ca.150m2 kontor, gulvet moppes så tørrmoppes, skrivebordene og pc ene støvtørkes, telefoner og keyboards vaskes over, 2 toaletter må rengjøres samt et lite kjøkken) ca. 1 times arbeid hvor jeg har med hun lille på 5 månder. Klokken 10 kommer pappaen med storesøster og vi går ut å gjør ærender og går på lekeplassen. Går så hjem og begynner å lage lunch og gjør mer husarbeid og legger de begge ned til en hvil (ca. 13 -14 eller 15). mens de sover gjøre mer husabeid og lage middag og rydde kjøkkenet. Etter klokken 15, leke med barna og gi de middag etc. Bade de og legge de klokken 19 30. Da kommer pappaen hjem og jeg lager middag igjen, spiser, rydder opp kjøkkenet og ser på tv. Legger meg i 23 tiden. På lørdagen jobber både meg og pappaen til klokken 15 og siden handler vi (barna er da hos svigers). vet ikke hvor jeg ville med dette, men jeg syns det er litt mye med vaskejobben, men det betaler jo for all maten og alle bleiene vi bruker i en måned.. hvordan ser deres dag ut?
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Synes det egentlig hørtes helt vanlig ut......
HTC Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Hørtes deilig ut =) Hørtes ut som en drøm å kunne vente med å stå opp med barna før kl 7. Kjedelig med vaskejobben i permisjon, men den hørtes enkel ut, og når det dekker mat og bleier må jo det være topp? Resten av dagen hørtes helt vanlig ut når man er hjemmeværende. Jeg synes det er mer stressende når både mor og far er tilbake i full jobb, hverdagen starter kl 6 og alt det du ellers ramser opp må gjøres etter kl 17 :-)
hit og dit Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 ein times vaskearbeid før ti? Er det jobben? Det høyres greit ut. Dagen ser veldig strukturert ut, men det er jo ganske vanlig med to små. =) Våre dager er litt meir varierende, då eg er student men til hausten ser det nokolunde slik ut, når pappaen er på jobb i fire uker: 6.30 stå opp, kle og mate meg og ungen Så gå til barnehagen, 10min 7.30 levere og komme meg til sjukehuset/universitetet (alt ettersom) 15.00 hente i barnehagen Så enten ta med ungen på kveldskurs eller gå heim og lage middag Ellers vanlig husarbeid, familietid 19.00 Ungen legger seg og eg studerer. Når pappaen er heime i fire veker, så blir det litt seinere levering, og litt tidligere henting (og mulig kun annakvar dag i barnehagen). Han lager middag og gjer husarbeid, og det vert meir tid til enten studering eller familietid.
Sånn kan det gå Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Veldig avslappende dag i forhold til vanlig fulltidsjobb (som de fleste av oss har) det da.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Avslappende er det ikke før ungene er i seng Alltid noe som står på med to småunger. Akkurat nå er det f.eks veldig greitt. hun store plasker i plaskebassenget og hun andre jubler i "vilden sky" under babygymmen i skyggen. men nei, det er ikke så gale liv jeg har for tiden
___ Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Høres ut som en helt grei dag for meg. Kommer selvfølgelig ann på hvor ofte du må opp med ungene om natten ol, men arbeidsmengden syntes jeg hørtes veldig grei ut. Normal dag her: Opp kl. 06.30 (hvis ungene sover så lenge) lage frokost, kle på 2 unger morgenstell. 07.25 Starter på jobb. Pappa tar ungene til barnehagen. Jobber til 16.00 Da må jeg hente ungene i BH. Hjemme ca 16.45 Leker med ungene, lager og spiser middag. 18.00 BarneTV med ungene, deretter høytlesing, event barding og legging ca 19.30. Deretter ca 1 times jobb og husarbeid. Legger meg ca 23.00. Helt greie dager så lenge ungene sover om natta. Jobber ca hver annen helg i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå