Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 I dag er det endelig min tur til å forlate salami og ost-diskusjonene på 2 trim. og komme hit med litt mer fødselsrelaterte diskusjoner Herlig! Noen andre oktobermammaer som bor i Bergen her inne?
Ønskebaby08*12 Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Her er en oktobermamma som bor i Bergen, og som tippet over til 3 trim for ikke mange dagene siden :-)
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2008 Det var koselig Termin 15 oktober her. Venter en jente og har gutt på 5 år fra før. 2 uker igen nå...det går bare fortere og fortere synes jeg
Ønskebaby08*12 Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Jeg har termin 12 oktober, venter en jente :-) Dette er første barn, så en veldig spennede tid. Hvordan er formen din da?
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. juli 2008 Åh, første er alltid litt spesielt, man vet ikke så mye om hva man går til (heldigvis???) he-he Jeg måtte ta KS sist pga seteleie og trangt bekken, så jeg er også førstegangsfødende ;-) Håper denne bebin snur seg med hodet ned så jeg også får oppleve fødsel "på ordentlig" denne gangen Formen min er varierende, har bekkenløsning og låsning så går til kiropraktor. Litt hodepine nå siste dagene, men var hos jordmor i dag og u-prøve var fin, og magemålet bra, så det virker som alt er greit. Er du i jobb enda? Jeg har vært sykemeldt noen mnd pga bekkenet, og det er kjedelig å være hjemme hele tiden.
Ønskebaby08*12 Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Nå er formen bra, var sykemeldt i 8-9 uker tilsammen i begynnelsen av svangerskapet, pga hyperemesis, for så å få en kraftig forverringa av astma. Men, har etter uke 17-18 "holdt meg på beina". Er i full jobb nå, merker at det begynner å tære litt på, men det er mest på grunn av at jeg har litt søvnproblemer. Utover det har jeg ikke mange plagene nå. Håper jeg skal klare å karre meg fram til 19 sept, siste dag før perm.
klompen-81 ¤over terminr¤ Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Hei hei....Eg venter jente 12 oktober og kommer fra bergen:) Samme som N-80 :)Har en gutt på 4 år fra før:)
Ønskebaby08*12 Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 Klompen: Er du også fra Bergen :-) Så rart, dvs ikke så rart da, men et artig sammentreff :-)
klompen-81 ¤over terminr¤ Skrevet 21. juli 2008 #9 Skrevet 21. juli 2008 ja sant?? Kjempe rart eller "tidig" på godt bergensk.... Så her er det bare å spørre alle på føden når eg havner der: N-80? N-80? Hehe... morsomt hvis vi havner der samtidig,begge med hver sin lille prinsesse...kanon bra!!!
Ønskebaby08*12 Skrevet 21. juli 2008 #10 Skrevet 21. juli 2008 Ja, skal se vi havner på klinikken samtidig, også :-) Blir spennende å se hvem som får først da. Håper jeg slipper å gå så altfor lenge på overtid. Min kjære håper jo litt på at prinsessen melder sin ankomst 10.10, for det er en så lett dato å huske på. Jeg for min del håper at han husker fødselsdagen hennes uansett hvilken dato hun måtte komme :-) Litt engstelig for at hun kommer 18-19 eller 20 okt, for da har nære familiemedlemmer av meg bursdag, vil liksom at hun skal få sin egen dag.
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 21. juli 2008 Ja må prøve å huske disse nickene når man ligger på KK i oktober ;D Selv har jeg bursdag 28 september, min far har 24 september og er bestemt på at jeg kommer til å føde da Hele 3 uker før termin er det i tilfelle, men man er jo fødeklar fra den tiden, så det blir spennende å se! Tydelig en liten opphopning av små prinsesser i Bergen i oktober! Morsomt! Noen andre som bor i Fyllingsdalen, eller er vi spredt litt utover?
Ønskebaby08*12 Skrevet 22. juli 2008 #12 Skrevet 22. juli 2008 Jeg bor i sentrum. Vi har tenkt å se oss litt rundt etter noe litt mer praktisk sånn etterhvert. Det blir ihvertfall ikke før neste år, uansett. Jeg er spent på når jenta kommer, da jeg var på ordinær UL i uke 19 (18+5), var hun så liten, og mål tilsvarte at jeg bare var 16 uker på vei (15+5). Så ble satt tilbake fra 20.sept til 12.okt. Det var kjipt, men det var nesten verre å gå å tenke på om det var noe galt med jenta mi. Var på vekstkontroll i uke 24, for å sjekke hvordan hun utvikler seg, tar til seg næring og sånn, da var hun litt større enn gjennomsnittet, og det var hun også ved 3D ul i uke 26+5. Så vi får se...hun kommer vel når hun er klar for det. Foreløbig tror jeg hun trives godt der hun er :-)
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 22. juli 2008 Ikke noe gøy å bli satt tilbake i tid nei. Hvertfall bra at du får oppfølging med vekstkontroll så du får følge med litt på jenta di Jeg ble flyttet 3 dager andre veien, he-he. Siden jeg tok KS sist så har jeg jo ingen ide om jeg vil gå over eller føde tidlig eller noe sånt. Jeg er mest spent på om snuppa vil snu seg med hodet ned, for da tror jeg at jeg får lov til å føde denne gangen, hvis hun ikke er kjempestor da. Får prøve å spise sunt de resterende 3 mnd. Noe som ikke er så lett når man har fått litt dilla på sånne mariekjeks med sjokolade på ene sida!!! Sikkert deilig å bo i sentrum, kort vei til alt. Vi trives godt i Fyllingsdalen, nokså nært sentrum forsåvidt, og gangavstand både til barnehagen (etterhvert skolen for eldstemann) og til jobben.
Guttemamma!:) Skrevet 22. juli 2008 #14 Skrevet 22. juli 2008 Jippi:=) Så deilig å være over i 'siste fase'. Nå kan vi bare glede oss! Jeg har hatt et drømme svangerskap, så håper det holder helt til slutt. Jeg har termin 13 oktober, og hvis de har sett rett på UL så blir det en gutt:=)
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #15 Skrevet 22. juli 2008 4 stykker nå fra Bergen her med termin omtrent samtidig. Da er vi et helt rom på Barsel på KK da Noen andre av dere som har tenkt å være med på "jordmor i barsel"-prosjektet hvor man kan dra hjem omtrent med en gang etter fødsel og få hjemmebesøk av jordmor? Jeg har sendt en mail og bedt om mer informasjon om dette og venter spent på svar.
BITO Skrevet 23. juli 2008 #16 Skrevet 23. juli 2008 Hei alle dere:) Jeg blir også oktobermamma:) Har termin 13.oktober og venter en gutt:) Min første så alt er nytt, spennende og litt skremmende;) Må ha køyesenger på KK etterhvert;)
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #17 Skrevet 24. juli 2008 Jeg og skal på kk..... 09.okt..... venter nr tre vet ikke hva vi får men har en gutt og jente fra før!
adelia*termin 18/10* Skrevet 24. juli 2008 #18 Skrevet 24. juli 2008 hei hei:) Jeg har termin 18 oktober, venter nr 3... Blir spennende
Ønskebaby08*12 Skrevet 25. juli 2008 #19 Skrevet 25. juli 2008 Ser ut til at vi blir en fin gjeng med oktober mammaer i Bergen? Har vi dratt nyttårsfeiringen langt ut i januar .... =) ?
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #20 Skrevet 25. juli 2008 Ja 7 stykker bare her i tråden, det er jo kjempebra. Det er vel en ganske stor sjanse for at hvertfall noen av oss treffer på hverandre Vi fyller 2 rom på KK nå hvis de fortsatt har 4 mannsrom. men nå som de pusser opp var det vel kanskje snakk om at de skulle ha mindre rom? Noen som har hørt noe om dette? Lurer fælt på om oppussingen blir ferdig til vi er fødeklare...har ikke sett noe om hvordan det går der oppe. Hadde vrt litt godt med eget rom eller bare 2 på rommet i grunnen.
**paradis;) Skrevet 25. juli 2008 #21 Skrevet 25. juli 2008 Heisann jeg bor også i bergen og har termin 8.okt. venter jente Alenemoder1snart2: hvor har du fått vite om "jordmor i barsel"-prosjektet? Kunne du evt lagt ut den tilbakemeldingen du får på mail her på tråden - jeg har veldig lyst til å bare føde og dra hjem Har to gutter fra før og da har jeg bare vært en natt på Storken ifm fødselen.
Mamma til to tette Skrevet 25. juli 2008 #22 Skrevet 25. juli 2008 Dytter for jeg kunne også tenkt meg mer informasjon om dette jordmor i barsel
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #23 Skrevet 25. juli 2008 Jeg leste om "Jordmor i barsel"-prosjektet på nettet, her er den info jeg har funnet så langt: ********************************************************************************* http://www.helse-bergen.no/avd/kvinneklinikken/nyheter/Tidlighjemreiseprosjekt.htm ****************************************************************************** ”Jordmor i Barsel” er et prosjekt ved kvinneklinikken for friske barselkvinner og deres barn. Vi tilbyr hjemmebesøk av jordmor til dere som ønsker å reise hjem innen 24 timer etter fødselen. Dere trenger dermed ikke reise tilbake til klinikken for videre oppfølging. Jordmor har oppfølging med prøver og undersøkelser som er nødvendig. Ammeveiledning og hjelp til amming er i fokus. Lurer du på om du skal være med i prosjektet og ønsker mer informasjon? Ring jordmor Monica Ekeli Tlf. 924 52 640 eller send mail [email protected] ******************************************************************************** Jeg jobber på Storken som jordmor og har startet et prosjekt for dere kvinner som nettopp har født og som selv ønsker å reise hjem 4-24 timer etter fødselen. Er du en av dem som vil raskt hjem, kan jeg gi deg et tilbud om 3 hjemmebesøk innenfor de første 10 dager etter fødselen. Velger du å være med i prosjektet unngår du å reise tilbake til klinikken for å ta Føllings prøve og vektkontroll. Tilbudet kommer i tillegg til helsesøster`s oppfølging. Er du fortrinnsvis flergangsfødende; frisk, føler deg sprek, har god ammeteknikk og god hjelp av barnefar eller andre i familien, er det fullt forsvarlig å reise hjem like etter fødselen. Jeg håper at du som velger å være med i prosjektet vil få en rolig og trygg barseltid. PS. Prosjektet omfatter i første omgang kvinner fra den ”indre del” av Bergen. Prosjektjordmor Monica Ekeli, Mail adr. [email protected]
**paradis;) Skrevet 25. juli 2008 #24 Skrevet 25. juli 2008 Takk for info Alenemoder1snart2 Da har jeg sendt mail for å melde meg på prosjektet - lurer imidlertid på hva "indre del" av Bergen vil si...
><><><liten jente><><>< Skrevet 25. juli 2008 #25 Skrevet 25. juli 2008 hei.. er også fra bergen... venter jente 20.okt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå