Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Blir litt sjokkert over hvordan mange damer her inne tydligvis behandler sine menn... Nesten hver helg er det innlegg som "skal jeg la sambo få dra på byen?", "er det ok at far drikker?", "skal jeg la ham....?" Finner dere menn virkelig i dette? Er dette akseptabel holding fra damer? Selv oppfatter jeg det som at vi er to voksne selvstendige mennesker som har valgt å leve sammen. Men dette betyr da ikke at jeg har fått myndighet til å bestemme hva min mann skal gjøre eller ikke gjøre! Han oppgav da ikke sin egne fri vilje når han flyttet i lag med meg, og bestemmer derfor selv om han skal gå på byen, om han vil dra på hyttetur, eller ta seg en øl selvom jeg nærmer meg termin. -Klar i tilfeller der handlingene går utover meg (som om han drar på hyttetur), er det natulig om han spør om det er passer, men han trenger da ikke å spørre om lov.... Føler nesten at bikkja mi har større frihet til å gjøre egne valg, enn enkelte av mannfolka "her inne". Hvorfor finner dere dere i slik behandling?
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 tjihi.. der fikk du sagt det. Er faktisk enig med deg. Litt mange kontrollerende damer her inne ja... Mannen min feiret sin 30 års dag 8 dager før termin (3 dager før jenta vår kom). Kan ikke si han var så veldig edru på den bursdagen, men han må jo få være sammen med kammerater og koble av han også.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 tror kanskje det de "kontrollerende damene" mener er at det er litt urettferdig at far skal kunne gå ut og gjøre hva han vil hele tiden, mens hun må sitte hjemme med en nyfødt baby, bare fordi hun er dama. man bør jo begrense drikking og rall når man har vært to om å lage en familie, da kan man jo ikke holde på som før i like stor grad. syns det er litt feil at dama automatisk må være den som skal bli sittende hjemme når begge er foreldre. men er selvfølgelig enig om at ingen av partene har rett til å bestemme over den andre. men en liten ting bare: når han er selvstendig og bestemmer over seg selv (så klart), og tar seg en tur på byen eller guttetur på hytta, avgjør han jo også hva hans partner må gjøre.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Så lenge baby'en ligger inne i magen (vi er i forumet for barn i magen) kan dama i forholdet faktisk gjøre akuratt hva hun vil om den kommende faren drar på byen eller på hyttetur! Uansett når ungen er kommet er ikke f.eks. det med hyttetur noe jeg som dame skal la mannen min få lov til, men noe vi kommer til enighet om. -Og slikt går da begge veier! -Hadde ingen planer om å sitte hjemme hver kveld og helg etter at ungen kommer ut jeg heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå