Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan de ikke bare falle om aa do alle som en? Det irriterer meg saa fryktelig at veps skal ha saa mye makt i samfunnet, hehe! Prover aa vaere ute i den stekende solen her, men neeeeida. Da kommer det en veps og to veps og tre veps - som svermer rundt meg og lager konspirasjonsteorier paa hvordan de best mulig og mest smertefullt kan stikke meg og drepe meg! Saa da maa jeg sitte inne i aircondition og synes synd paa meg selv! Faen heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er mer skremt over menskers makt i samfunnet en vepsen. men det er nå meg ;-)

Skrevet

Jeg hater også veps! De er så damn annoying - spesielt i varmen. Det som ødelegger mitt 3 ukers lange opphold i Spania, hihi. Men, hvor i verden befinner du (og vepsene) seg i dette øyeblikk? :) Kanskje det finnes et håp om at de har forlatt mitt ferieparadis til fordel for ditt - heller tvilsomt.

Skrevet

Ikke si det. Veps er vel det eneste som klarer å jage meg opp av senga i min tilstand - og gubben til å hyle "som ei jente" (han har hatt en ukjent allergisk reaksjon en gang, ukjent = ukjent årsak, og er dermed livredd for at det er veps han er allergisk mot)... Har tilsynelatende fått vepsebol mellom takrenna og taksteinen litt bortenfor terrassen så det passet jo kjempefint - NOT!

Skrevet

Jeg er allergisk mot veps - saa jeg ser helst at jeg unngaar aa bli stukket til dode av disse stygge skapningene. Har ikke planer om aa stikke meg med noen EpiPen eller tilbringe tid paa sykehus... Jeg har faktisk et enormt hat mot veps generelt. Jeg elsker aa se at endre dreper veps for meg. Det er en deilig folelse!

En gang saa var jeg faktisk paa besok hos noen familien min kjenner via. menigheten (de bor i Italia....) Og naar jeg kom inn der trodde jeg seriost at jeg skulle faa akutt panikkanfall og sjokk. Tror du ikke familien hadde hengt et VEPSEBOL til pynt i stuen? Det var ingen veps der da. Men hvem er saa syke at de henger er vepsebol til pynt? Det er seriost sykt.

Jeg befinner meg i Frankrike, og etter min erfaring er det nok like mye veps i Spania - ofte verre. Det er en grunn til at jeg hater Spania.

Skrevet

Har vært flere ganger i Frankrike, men da på vinterstid, så vet ikke hvor "ille" det er der i forhold - det er i alle fall nærmest uutholdelig å leve med veps enkelte steder i Spania.

I leiligheten - og utenfor spesielt - dukker det stadig opp noen, og selv om jeg ikke er allergisk er jeg redd for at jeg og eller mini blir stukket av veps (faren til mini er vissnok allergisk, så er jo sjanser for at mini også er eller blir allergisk?) - derfor blir jeg lettere hysterisk hver gang de små gule og sorte dukker opp. Det er heller ikke rent enkelt å få bukt med de, heller.

Ved stranden o.l. har jeg ikke sett mye til dem, enn så lenge.. Men vet hvem i år :o

Skrevet

Jeg hater Spania og har derfor ikke vaert der siden 2006, men da jeg var der (og det var vel i september eller noe slikt....) var det faktisk en god del veps. Slik at det plaget meg til dode. Slik at jeg hatet Spania enda mer enn jeg gjorde fra for. Det er ikke saa ille med veps i Frankrike, men det forekommer at de kan vaere en god del, og da saerlig fordi jeg har en tendens til aa smore meg med kremer som dufter sott, og da kommer de jo fortere enn svint...

Allergi er ofte arvelig ja, men jeg mener det ofte er noe med at barn gjerne reagerer veldig paa insektsbitt uansett. Datteren min ble stukket av veps i fjor sommer, men hun reagerte ikke spesielt mye - saa jeg vet egentlig ikke.

Hehe.

Skrevet

Hehe, jeg er i Spania hvert år - men mest pga en leilighet jeg har der. Jeg har kanskje vært ganske heldig, har kun blitt stukket en gang, mini holdt på å bli stukket i fjor, da fikk jeg panikk :-o Jeg var jo mer skremt enn gullet. Typisk det der, de kommer med en gang du har en litt duftende krem - man kan jo ikke akkurat gå rundt og stinke heller, da!? :-p

Ja, har hørt det ofte er arvelig. "Problemet" er bare at BF egentlig aldri har visst om han faktisk ER allergisk, husker bare at han reagerte noe voldsomt på et stikk et par år tilbake. Latskapen lenge leve, han gidder ikke finne det ut, sier han..

Men, jeg nekter å la de vesnene ødelegge ferien min, altså :-p

Skrevet

Frankrike er bare saaaaa mye bedre! Hvor gammel var hun da hun holdt paa aa bli stukket da? Det er ikke bra med smaa babyer og stikk.

Om faren ikke har reagert slik at det har vaert farlig (pusteproblemer, asmatiske tendenser, svimmelhet osv - som vanligvis kan fore til sjokk...) saa er det ikke saa mye aa sjekke. Da er han ikke saa allergisk at det er farlig:)

Skrevet

Det var vel ikke helt i fjor, var i begynnelsen av januar, hun var under en mnd gammel - måtte i en begravelse til en venninne av søsteren min i hui og hast, så egentlig var hun altfor liten til å både dra og være der, synes jeg, da. En veps var plutselig inne i bremmen på vogna hennes da vi var ute og spiste siste dagen. Har til vanlig myggnetting men hadde akkurat gitt henne mat.

Det relativt lille jeg har opplevd av Frankrike er fantastisk! Hvor i Frankrike pleier du å være? Tenker nemlig å dra ett annet sted enn Spania i høstferien..

Faren har aldri reagert slik at det har vært spesielt farlig, nei..

Skrevet

Skumle greier.

Jeg pleier aa vaere litt her og der i Frankrike, avhenger helt av hva jeg skal. Men St. Tropez er fint om sommeren - det gjelder egentlig hele Côte d'Azur (Menton, Cannes, Antibes etc...) Evt. Monaco (elsker Monaco...) Ellers er Montpellier fortreffelig (det er vel omkring 2 timers kjoretur fra Barcelona - en nydelig middelhavsby med flust av historie og gammel arkitektur. Baade S.T. og Montpellier er i varmere strok (bare et stykkes vei unna hverandre...) Samme med Biarritz - fint der ogsaa... Angers ogsaa, egentlig... Hehe... Men ellers er jo ogsaa Paris fortreffelig da - avhenger jo helt av hva du skal gjore og er ute etter:) Egentlig er hele Frankrike bra!

Skrevet

Paris er der jeg har pleid å være, har en venninne der som bor der, så hun har vist meg alle sidene av byen. Var der omtrent regelmessig før jeg fikk babyen. Helt nydelig by :)

Montpellier har jeg faktisk hørt om, og bare 2 timers kjøretur fra Barcelona er jo ingenting! Skal til Barcelona nå om 2 uker, frister nesten å ta en tur til nettopp Montpellier. Men kanskje ikke like lett med en baby på 7 mnd? Hvordan er mulighetene for transport? Vet ikke om jeg orker og eller gidder å kjøre selv :-p

St. Tropez er jo nesten et sted man bare må ha vært, tenker jeg. Men skal seriøst vurdere Frankrike til høstferie :-D

Skrevet

Paris er ypperlig:)

Jeg vet ikke, jeg har aldri kjort fra Montpellier til Barcelona, hehe. Bare vet det:) Regner med at det gaar tog fra Montpellier og ned til Barcelona, men det er jeg ikke helt sikker paa. Mulig det gaar fly ogsaa, for den del. Jeg ville dessuten aldri kjort bil selv - i Frankrike. Ikke generelt i mange av de Europeiske landene. De er jo ville. Jeg har aldri synes at det er spesielt vanskelig aa reise med baby - og har gjort det masse, men det er helt sikkert individuelt.

Vurder St.Tropez ja, kommer ikke aa angre:) Hehe.

Skrevet

Mini har vært med til mange land, hun, går greit, men jeg kvier meg også for å kjøre selv. Liker det ikke særlig godt, er helt fersk, nettopp fått sertifikat. Skal sjekke ut dette med tog o.l. Tusen takk for "hjelp":-D

Og ja, de er ville!

Skal vurdere St.Tropez sterkt! Får lyst til å dra dit nå, jeg.. *sukk*. Sitter og sjekker ut flybilletter jeg :-D

Skrevet

Jeg har fysisk (praktisk talt...) blitt tvunget til aa ha oppkjoring av kjorelaeren min naa jeg da, hehe.... Han har mast paa meg i over 3 mnd. Men jeg foler meg aldri klar, hehe... Er litt redd for slike ting:)

Du maa fly med SAS altsaa, det eneste sikre:p Saa faar du fly inn til Nice:p

Skrevet

Jeg var også litt redd i begynnelsen, men bare sa til meg selv at dette må jeg gjennom før eller siden. Oppkjøringen gikk litt hipp som happ men hadde verdens koseligste kjørelærer - og jeg bestod på første forsøk. Ikke så "ille" som alle skal ha det til :o)

Flyr omtrent alltid med SAS, føler også det er det sikreste. Så nå på sas.no på billettbestilling at jeg må fly til Nice ja :)

Avreise 15. september og hjemreise 21. kommer på totalt 4533 NOK, det var ikke verst! Skal tenke litt mer, men nå fikk jeg veldig lyst til dette :):) Hihi, koster jo omtrent ingenting med spedbarn mellom 0-23 mnd heller, og ikke dyrt om man er tidlig ute.

Hva gjør man da når man evt. kommer til Nice?

Skrevet

Er ikke noe du bare foler, de er virkelig sikrest. Det er en grunn til at jeg ofte horer mye tull med andre selskaper.

Du kan faktisk fly inn til S.T. ogsaa, men det er faa fly, saa det er likessagreit aa fly inn til Nice. Mulig du kan ta tog fra Nice ogsaa, jeg vet ikke - men du kan jo bare ta en taxi kanskje. Ellers antar jeg nok at det gaar en buss ogsaa.

Dessuten er Nice veldig fin, samme med Cannes - kanskje ennaa me sjarmerende enn S.T. paa sin maate, hehe.

Skrevet

Ikke foreslå så mange steder, da, får jo aldri bestemt meg her :-D Kanskje jeg skal dure innom alle byene du har nevnt? Hihi ;)

Mulig jeg blir i Nice et par dager, får se hvor lenge jeg eventuelt skal være der. Finner nok uansett en buss og eller taxi :):)

SAS er sikrest, ja, har også hørt om mye tull med andre selskaper. Sikkerhet i fly er noe jeg verdsetter høyt også, spesielt da med en baby ombord.

I frykt for å ha kuppet hele den vepserelaterte tråden din, må jeg spørre om hvordan du anbefaler å bo "down there"?

Skrevet

Hehe. Hele Côte d'Azur er fint, saa om du drar til Cannes eller Menton eller St. Tropez er paa sett og vis det samme. Koselig og deilig uansett!

Uhm, jeg vet faktisk ikke helt. Jeg har liksom aldri maattet forholde meg til det, hehe. Carlton har jo rykte paa seg for aa vaere fint, men tror nok du skal booke en goooooood tid i forveien for aa faa plass der da, men:) Hehe... Det er masse fine hoteller her, med god standard - det finner du hvis du leter paa nettet. Har selv aldri bodd paa hotell da faren min har hus her, saa kan ikke si saa mye om det.....

Skrevet

de er jo ferdige med sine formeringer nå også så de setter seg på oss og barna ... surrer oss rett opp i fjeste.. men vi har en eletrisk rekkert vi tar frem, og da blir ondskapen borte :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...