Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Jeg har søkt meg inn på et ettårig kurs, men endte opp som nr 50 på venteliste, altså er det lite sannsynlig at jeg kommer inn der. Dumme meg søkte ikke på annet enn det kurset da. Tingen er den at jeg trenger pengene fra lånekassen for å forsørge meg og barnet til høsten, men nå står jo jeg her uten studieplass! Og det er ingen studieplasser på restetorget her jeg bor, bare i oslo, tromsø osv. Kan jeg ta en studieplass i Oslo f.eks også ta permisjon med en gang, altså ikke møte opp en gang, og fremdeles få stipend og lån? Jeg bor i Bergen og kan ikke akkurat reise til oslo et par mnd for å gå på skole.. Det har vi ikke råd til. Eller kan jeg melde meg opp til videregående kurs, selv om jeg har gått 3 år allerede..? Huff, alt ble jo bare kaos nå.. Håper dere forsto hva jeg mener utifra det jeg har skrevet..
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 jeg ville meldt meg på vgs. For du har krav på 4 år om jeg har skjønt det riktig. uansett finnes det sikkert noen kurs der som er ledige.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Men får jeg fullt stipend og lån da? Lånekassen var IKKE noe hjelp i når jeg snakket med dem, de sa bare at dersom jeg ikke var kommet inn på noe så måtte jeg jobbe et år, For jeg var jo ferdig med videregående sa de. HI
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 du kan vel ta en ykresrettig utanelse et år? eller så er det vel nettstudier som har lån/stipend ordnigner. jeg vet at BI har noen, der man kan komme 1 uke eller noen dager i året også ta resten hjemme. det burde jo være mulig og få til. men bi koster penger da...
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Møt opp første studiedag! Jeg har opplevd å stå på plass nr 93 på venteliste og fått plass fordi jeg var der første studiedag :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå