HøstBaby <3 Elias Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Tenker vognpose er like greit om den har lik effekt som voksipose jeg da.. Så er det mye billigere også. Trenger jo ikke alltid kjøpe det dyreste og beste for å oppnå best effekt eller ? Dette er vel en av de siste tinga jeg skal kjøpe inn, så vil gjerne ha litt innspill.. Har forøvrig funnet en billig og grei vognpose - http://www.going.no/asp/webshop_vare.asp?vareID=227&varegruppeID=35&vareundergruppeID=62 Hva mener dere jenter ?
gutteklubben grei Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Hei! Voksiposen har ull inni, denne har fleece-for.. Vil ikke tro denne varmer like bra... Hadde heller satset på en brukt voksi-pose jeg, om du ikke vil og kan legge så mye penger i det. Du får voksiposene brukte for noen hundrelapper, og er trekket falmet (noe de ofte er på brukte) så gi det en omgang i vaskemaskinen og farg det :-) Lykke til i utstyrsjungelen! Hilsen trebarns-mor
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Det kommer sånn an på hvor du bor og til hvilket bruk... Jeg har en søster som bor i Nord-Norge, og hennes barn sov omtrent kun ute, så de har ligget ute i allslags vær. Likevel sa hun at voksiposen ble lite brukt da de ble for varme. De hadde da godt ullundertøy på, og det holdt ofte med teppepose. Andre igjen sverger til voksiposer... Jeg bor i Oslo og tror ikke jeg får bruk for voksipose, dersom jeg kler på gode ullklær, luer og votter når det er kaldt, samt ekstra teppe inni den vognposen jeg har. Men tiden vil vel vise... Er det noen med erfaring på voksi eller ikke voksi her inne?
HøstBaby <3 Elias Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2008 Jeg bor i Telemark, å det er ikke akkurat kaldt her om vinteren.. Er jo så vidt det vipper under minus liksom. For min del så hørs det mer enn greit ut med en vognpose med fleece inni, samt godt og varmt tøy.. Har jo dyner og tepper også om det skulle bli bikkjekaldt en dag. Er ikke den største turgåeren heller, iallefall ikke på vinterstider. Synes det blir for dumt å bruke en masse penger på voksipose om vognpose holder i massevis. Du har jo de som ikke bruker voksi/vogn pose i det hele tatt også.. Bare saueskinn og godt med tøy..
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Ja, det høres egentlig ikke ut som om du trenger voksipose da. Sikkert greit om ungen skal ligge ute i -15grader. Og blir det så kaldt kler man ekstra på, eller blir inne. Det er så mange ting man liksom "må" ha, som man kanskje ikke får bruk for.
Francina 2 Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Jeg bor like utenfor Lillestrøm, og her kan det bli bikkjekaldt på vinteren. Brukte voksipose på førstemann og var veldig fornøyd med den. Husk at når du skifter til sportsvogn ligger ikke barnet like lunt som i hardbag, samt at de ansatte i bhg foretrakk voksi. Voksiposen holder til barnet er 3 år, dvs at jeg får brukt den i 6 år (venter nr 2 til høsten).
ny_mor Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Hei Jeg velger halt klart voksiposen. Voksiposen er laget av ull. Ull er et meget bra materiale som isolerer og puster. Det gjør ikke de sytetiske materialene like bra! Lykke til.
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 Fordi voksi har ullfor er den ganske temperatur regulerende. Barna kan ligge i bare body og strømpebukse nesten hele vinteren- en tykk genser på de kaldeste dagene. Veldig lettvint og man er alltid sikker på at barnet har det godt og varmt. Ville absolutt kjøpt en, spesielt hvis barnet skal gå i barnehage.....
Ella78 m/ A&M Skrevet 21. juli 2008 #9 Skrevet 21. juli 2008 Jeg syns voksiposene er så uformelige, jeg da, i tillegg til at de er dyre. Det er kanskje ikke noen god grunn til å la være å kjøpe dem, at de er stygge, men siden jeg bor i Østfold hvor det sjelden blir veldig kaldt om vinteren tror jeg vi satser på noe annet... som også er litt penere... Hehe.... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå