Gå til innhold

høy feber men ikke forkjølet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan det være?

Lillemor har hatt over 40 i feber i noen dager, hun gråter og gråter og er veldig slapp og utilpass, (hun gråter nesten aldri ellers).

Hun er ikke forkjølet og har ikke omgangssyke og det har vart for lenge til å være 3-dagers feberen.

Skal til legen etterpå men legen vår har ferie og jeg har ikke så gode erfaringer med vikaren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen som har vært borti "uforklarlig" feber?

Skrevet

Det er noe som heter tredagersfeber. Og så kan det være UVI. Ørebetennelse. Legen er en fin plass å eliminere ting. Er det det første blir hun prikkete den fjerde dagen.

Skrevet

hun har ikke prikker.

Hun er ørebarn og pleier alltid å gjøre noe spesielt rundt ørene når det er det, men det har hun ikke gjort nå.

Når hun har hatt uvi tidligere har hun alltid hylt når hun har tisset, men nå virker det til å ha vært uavhengig av det :-/

Vikarlegen kommer nok ikke til å løfte en finger av tidligere erfaringer.

Skrevet

Insister på CRP. Så får du det utelukket. Er det virus er det kanskje denne tredagersfeberen. Prikkene kommer når feberen blir borte.

Skrevet

Vær obs på at ved fjerde barnesykdommen så kan også den høye feberen var i mer en 3 dager før utslettet kommer til syne.. Kan var oppimot en uke har jeg hørt.. =)

Ellers har jeg ingen anelse.., kan jo være et virus av noe slag også.. Min hadde en runde for en liten stund siden med høy feber i 5-6 dager.. Ikke noe forkjølelsessymptomer eller noe.. Bare veldig trøtt og slapp.. Spiste lite og gikk ned 2 kg på 2 uker her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...