GH73 Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Da var jeg her igjen...testet positivt 2 dager før IKM og testet positivt igjen idag 1 dag etter IKM, så er nok gravid ja. Er 5 uker på vei. Litt nervøs for forrige svangerskap endte i en MA i februar(mitt aller første svangerskap) og er derfor livredd for at dette skal skje igjen.....klarer ikke helt å stoppe å tenke på det. Vet at mange mister i første svangerskapet og at det går bra andre, tredje gangen etc....men så leser man jo om de som mister flere ganger etter hverandre og da blir man jo ekstra nervøs...
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 jeg hadde en sa i mai og er super nervøs denne gangen! har en datter fra før, så trøster meg med at jeg kan jo.. men det nytter lite i nattemørket å tenke sånn.. tror man bare må ta en dag av gangen og glede seg over å komme nærmere å nærmere uke 12, da klarer man nok å puste litt bedre gratulerer med spire og kos deg masse i tiden fremover
Maf og lillemann Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 ingenting tilsier at noe skulle være galt da =)... det er bare å slappe av, tiden flyr =)
Spinella Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Men man har da rett på ekstra oppfølging når man er gravid igjen etter MA/SA? Da jeg mistet, var i uke 10, sa gynekologen til meg at når jeg ble gravid igjen skulle jeg ringe dit med en gang, så skulle de gi meg undersøkelser sånn at jeg følte meg trygg og god i svangerskapet.
GH73 Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. juli 2008 Stemmer det. Ringte fastlegen igår og fikk time allerede neste mandag. Fikk så fort for da kunne fastlegen bestille tidlig UL til meg på bakgrunn av det som skjedde sist. Det som uroer meg litt var at når jeg var på do tidligere idag, var det det var litt sånn gul/rødbrun litt slimete utflod når jeg tørket meg. Bare vært den ene gangen og har ikke smerter...bare litt vondt i korsryggen og noen små magesmerter. De fleste sier til meg at det er helt normalt med slik utflod i starten(er i 5 uke), men jeg som har opplevd å miste før blir jo litt ekstra bekymra....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå