man78 Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Jeg er en jente på 30 år som ønsker å bli gravid. Uheldigvis har jeg havnet i en situasjon der jeg ble nødt til å skifte jobb nøyaktig i samme periode. Nå må jeg vente en liten stund før vi setter igang igjen. Jeg ønsker imidlertid å være så forberedt som mulig. Noen gode råd for hvordan jeg best mulig kan gjøre kroppen "klar" for graviditet? Jeg har aldri vært gravid tidligere, og min samboen har heller aldri gjort noen gravid tidligere. Vi vet altså ikke med sikkerhet om vi engang kan lage barn. I tillegg sliter jeg med veldig ustabile perioder, slik at det er umulig å vite når jeg har eggløsning. Tempratur endring eller andre kjennetegn på eggløsning har jeg aldri merke noe til. Er det noe annet jeg kan gjøre for å få rede på når eggløsningen skjer? Mange spørsml her. Håper på noen kloke svar-)
*Lunamor* Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Hei og velkommen hit:) Det du kan begynne med er å ta folat, dette kjøpes på apotek og anbefales å tas 3 mnd før graviditet eller iløpet av de 3 første mnd når du er blitt gravid. Sliter du med ustabile sykluser kan det være lurt å bruke eggløsningstester for å finne el.Jeg bruker clearblue fertilitetsmonitor, og anbefaler den på det varmeste! Ellers se" tipsliste bli gravid " som ligger her inne. Lykke til- hpåer du ikke blir for lenge her inne:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå