Gjest stockholms tjej_høygravid=) Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 jeg har legat hele natten med menssmerter og sammantrekkninger og vondt i ryggen...har og fått urolig mage. har forfarande lite mensverk og vondt i ryggen men ikke like mye som i natt...følte meg ikke vell i natt i de hele tatt. er de modning eller bare kynner som ikke gjør noe godt for seg. Nå ønsker jeg bare å få igang min fødsel for jeg kan ikke ha det så som dette lenge til, jeg blir gal jeg får ikke sove. jeg hadde 2 cm åpning i mandags før en uke side så håper de har åpnet seg lite mer nå....
lundie-Emilia+1 til-HØYGRAVID! Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Hallo! Jeg kan ikke svare deg helt på dette her, men jeg har akkurat det samme som deg. Har hatt en del mensmurringer og vondt nederst i ryggen i natt. Har det litt innimellom nå, men ikke like mye som i natt. Var på ullevål på torsdag og der fikk jeg konstatert 2-3cm åpning, at jeg var moden, og jeg ble strippet.. Slimproppen gikk senere den dagen, men etter det har det ikke skjedd no... Begynner å bli litt utålmodig nå. Har termin på lørdag. Hva med deg? Krysser fingrene for begge oss om at vi snart er i fødsel
Chris&Alex♂♂ Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 jeg også er sånn om dagen. går rundt med rier som liksom ikke blir til ordenlige rier. slitsomt. men ringte dere sykehuset for å få en sjekk eller? lurer veldig på om det er noe åpning jeg=) selv om jeg er ganske sikker på at jeg er ikke skikkeli i gang heller. for da burde det vært tettere og mer voldsomt vil jeg tro ja=) 10 dager igjen da.
Gjest stockholms tjej_høygravid=) Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 jeg har 26 dager kvar så viss jeg ska gå sånn som dette til termin så vet jeg ikke hva jeg gjør av meg.... jeg ska til min jordmor på onsdag så får se hva hon sier om det... jeg håper jo virkeligen at de stopper helt opp eller kommer igang for sånn som dette er bare grusomt.=( gjør det veldigt vondt og bli strippet? men de gjør vell ikke de når jeg har 3 uker til termin?
lundie-Emilia+1 til-HØYGRAVID! Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Ja, det skjønner jeg :/ Det var ikke akkurat behagelig å bli strippet, men det gikk greit.. Hun dreiv jo å "gravde" oppi der, hehe.. Jeg ble strippet fordi hun så på UL at bebisen allerede veide rundt 4 kg, så hun ville prøve å få igang noe for min skyld. Om du ringer til føden og forklarer hvordan du har det så kan det jo hende at du får komme på en sjekk..?
lundie-Emilia+1 til-HØYGRAVID! Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Jeg ringte til sykehuset ja. Hadde hatt vondt i hodet siden mandag og var litt redd for svangerskapsforgiftning, det var derfor jeg fikk komme på sjekk.. Kan jo ringe til føden å høre du og? Var greit å få vite at det var åpning, men jeg fikk litt forhåpninger til at det kunne skje noe snart, noe det ikke har gjort.. :/
Gjest stockholms tjej_høygravid=) Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 ja jeg får vell se hva jordmor sier på onsdag, og viss hon syns jeg burde få en sjekk på føden.. Jeg går jo med hodepine og nå vilket gjør ting mer irriterendes=( de ska bli så deiligt å føde så jeg kan begynne og bli meg selv igen uten alle plager=)
Maddicken Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 Hvor mye tegn til fødsel er mensmurringer? Jeg har også det.... særlig når jeg går tur, sammen med kynnere..... er i uke 34 bare....
Gjest stockholms tjej_høygravid=) Skrevet 21. juli 2008 #9 Skrevet 21. juli 2008 mensmurringer kan man ha lenge innen noe skjer...de har jeg haft veldigt lenge...=(
konemor med gutt+spire:) Skrevet 21. juli 2008 #10 Skrevet 21. juli 2008 har ikke sjekka åpning da for har tenkt at rier må vere verre enn dette selv om d er vondt nok.men er det sånn som dette dere har det?: murringene kommer oftere og varer lenger og er sterker for kver gang. har i tilleg masser av luft smerter, er helt grusomme de smertene dårlig i magen å greier. jeg har stikkninger i underlivet og har mye nedpress, mens smerter i ryggen hele tida og om kvelden setter det seg kraftig i magen også jeg har 6 uker i igjenn til termin og blir litt redd når jeg ser hvor lenge jeg kanskje må gå med dette..... fikk dere det så tidlig og? og det falske rier eller kynnere? magen blir ikke hard og det sitter helt nede i magen. sånn klarer ikke jeg i 6uker til. eller må jeg så må jeg jo alt for småen men like vel d blir tøfft.
Gjest stockholms tjej_høygravid=) Skrevet 21. juli 2008 #11 Skrevet 21. juli 2008 ja jeg har haft de i et par uker fram og tilbake....har alt de du skriver over og inget skjer hos meg vilket gjør meg gal...for de er ikke gøy å gå sånn som vi gjør=(
konemor med gutt+spire:) Skrevet 21. juli 2008 #12 Skrevet 21. juli 2008 åh nei!! så jeg kan risikere å gå sånn i 6 til 8 uker til??? går det an? er det lov? jeg mener så vondt så lenge uten å kunne gjøre noe. det er jo rene tortur! jeg skal da ha krefter til press riene og det har jeg ikke omjeg må gå så lenge for nå er jeg sliten!!! jeg må si jeg beundrer de på 16 17 som går gravide for dette hadde ikke jeg klart for 5 år siden det er bare greit. føler meg så lite klar for å bli mor nå føler at jeg ikke duger fordi jeg bare syte og har vondt og ikke takler alle vondtene og blir sliten av det er så hormonell og bare gråter nå om dagen å..... hva har jeg begitt meg ut på?? tenk om jeg ikke blir glad i ungen min fordi jeg har hatt dså mye vondt da. tenk om han får skylda for det! å gud jeg kjenner jeg får panikk!!! hva gjør jeg nå????
Gjest stockholms tjej_høygravid=) Skrevet 21. juli 2008 #13 Skrevet 21. juli 2008 Men de er jo ikke sikkert at du går så lenge som meg...du kan jo gå igang i morgon de vet jo ingen... de er ingen som kan si når en ska føde dessverre. Ta de med ro du kommer bli en flott mor=) jeg griner og klager og syter som bare f*n men jeg syns vi har lov til det=) ikke få panikk, når du får ditt lille mirakel til deg så kommer du gleme alt de vonde...garantert=) de er normalt og uroa seg om man ska bli en bra mor...men de tviler jeg ikke på at du blir=) Lykke til=)
konemor med gutt+spire:) Skrevet 21. juli 2008 #14 Skrevet 21. juli 2008 håper det. men blir så redd. mamma er på ferie så besteforeldrene mine ringer hver dag nå kommer de på besøk sånn i tilfelle jeg føde i dag liksom hehe men disse vondtene vi er plaget med er det et tegn på at fødselen snart kommer i gang?
Gjest stockholms tjej_høygravid=) Skrevet 21. juli 2008 #15 Skrevet 21. juli 2008 jeg vet faktiskt ikke om de er tegn på fødsel...jeg håper jo litt på det da ettersom jeg allareda har 2 cm åpning...orker ikke gå sånn som dette lenge til=( viss du er veldigt redd så ring til føden og be om en sjekk,for de er ikke sundt for verken deg eller babyen at du går og er redd... håper du får deg en sjekk...lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå