Gjest Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 vi har bestilt reise til thailand i september, 2 uker. jeg er nå gravid og vil bare være i uke 10 når vi drar. og vi har bestemt at vi må flytte innen babyen kommer, for da skal barna til sambo være hos oss 50% og med 5 barn så funker ikke en 3 roms. problemet er at jeg eier en andelsleilighet med høy fellesgjeld, så å få solgt den kan bli vanskelig, men kanskje vi får leid den ut en periode. det jeg nå føler er at dette med bolig er første prioritert, og at vi derfor kanskje bør kansellere den thailand turen.. men samtidig så har vi gledet oss så til en ferie sammen... uff praktisk eller romantisk??? hva ville dere gjort???
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 jeg hadde aldri reist så langt avgårde så tidlig i svangerskapet. hadde kansellert den og konset om salg av leilighet
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Dra til Thailand, lei ut leiligheten i 1 eller 2 år og selg den:-)
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Dersom dere ikke trenger pengene dere bruker på turen (får vel uansett ikke refundert alt om dere kansellerer), så hadde jeg reist. 2 uker fra eller til i en "bytte-bolig-prosess" er veldig lite og kommer nok ikke til å gjøre noen forskjell for ev. salg og kjøp. Reis og slapp av! Dere har enda god tid før babyen kommer :-)
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 vel pengene hadde kommet godt med.. men er ikke krise heller.. jeg er bare så redd for den lille spiren også, hadde en sa i mai.. *vrir hodet mitt nå* nesten så jeg håper sambo tar en overordnet avgjørelse på det her..
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Du vet hva jeg vil si, REIS!!! Vi begge vet hva en tur til Thailand kan gjøre for sjelen, dessuten er det topp å være preggis i Thailand:) Det med boligen vet jeg ikke, leie den ut??
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 ja vil jo reise.. men er redd også.. vel vurderer å legge leiligheten ut på finn idag, så får vi se hva som skjer...
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 21. juli 2008 #9 Skrevet 21. juli 2008 Ikke vær redd, du vet at Thailand har noen av verdens beste sykehus om noe skulle skje.Men du skal også huske på at hvis du drar på sykehus i Thailand så må du ligge i isolasjon etter fødsel pga en sånn smittsom greie som kan være på andre sykehus rundt i verden.
3 nydelige jenter <3 Skrevet 21. juli 2008 #10 Skrevet 21. juli 2008 Det eneste jeg vet, er at jeg ikke hadde solgt leiligheten nå om jeg ikke var plukke hakke nøtt!! Det er dårlig marked for leiligheter for tiden, og iallefall for andelsleiligheter. Du kan risikere at du ikke blir kvitt den til taksten og at du må gå under. Om du får leid den ut ville jeg gjort det en stund for å se an markedet! Men selvfølgelig, om du må selge for å få lån til større bolig så må du jo.... Thailand hørtes vanvittig fristende ut
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #11 Skrevet 21. juli 2008 snakket med en megler nå, og de sier seff at man skal selge nå, for det blir bare vanskeligere og vanskeligere å bli kvitt disse leilighetene... så nå er jeg i villrede!! skal snakke med min bankrådgiver nå, og høre hva hun sier.. vi tenker i første omgang å leie når vi flytter videre, kommer til å sitte igjen med mye lån, evt ikke få høy nok husleie til å dekke inn lånet.. og sambo har bare vært i norge ett år, så vi har ikke inntektsbakgrunn nok til å få lån tror jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå