Hviteseil Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Eg skulle hatt IKM rundt desse dagar, då eg våkna i dag tidleg og gjekk på do, fekk eg litt blodslim/blod på papiret. Det var litt blod på alle 3 tørkerundane, men så var det ikkje meir. Så kjente eg på livmortappen for å kjenna om blodet kom der i frå. Det kan det ikkje ha gjort, for det kom ikkje noko blod på fingeren i det heile tatt, litt men det var meire lyse lyse brunt. Når eg har hatt fyrste dagen av mensen, har det alltid vore blod på fingeren når eg har tatt den ut igjen etter å ha undersøkt. Så det er ikkje mensen, eg har testa positivt. Hjelp ? Kva er dette for noko ? Får eg ein SA ?
Hviteseil Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2008 Dytta, gode råd ? Er det farleg og kva er det som hender ????
Gurine Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Det er veldig mange som blør litt når de egentlig skulle hatt igjen mensen når de har blitt gravide. Jeg spottet/hadde litt blod på papiret i to-tre dager når jeg ble gravid. Hadde til og med mens-murringer, så jeg tok smertestillende fordi jeg trodde mensen kom. Så det er ikke sikkert at dette er tegn på noe hos deg heller. Men det kan jo selvfølgelig også være en SA, men da begynner du nok snart og blø mer og få vanlige mens-smerter. Er litt tidlig å få undersøkt, så du må nesten bare vente og se, og håpe på det beste tror jeg Hvis blodet kommer andresteder fra, så er det også helt normalt og ha mer skjøre slimhinner når man er gravid. Det finnes også de som tester positivt før ikm, men får mensen som vanlig fordi det kan ha vært en kjemisk graviditet, et egg har vært befruktet, men ikke festet seg. Men da får du vanlig mens. Lykke til, får håpe spiren din har klort seg fast
Gurine Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Hvis du leter litt, så finner du forresten sinnsykt mange innlegg med gravide som har hatt småblødninger som det går helt bra for. Det er ikke farlig, og uansett ikke noe du kan gjøre fra eller til så tidlig. Prøv å slappe av og håp på det beste. Det er all grunn til at dette går bra så lenge du ikke har smerter eller stor blødning
Hviteseil Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. juli 2008 Takk, det som kjem ut av blod er ikkje friskt og rødt. Det liknar ikkje på mens blod i det heile tatt. Det er lysebrunt, litt slimete og det er ikkje så mykje. Er det vanleg ?
Gurine Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 Svarer igjen jeg, siden det virker litt rolig her inne nå Jeg hadde i hvertfall mye småblødninger helt frem til uke 11-12. Både slimaktig brunt, og av og til litt lyserosa og rødt. Ikke mye, mest slim på en måte. Og stort sett bare når jeg tørket meg på do, trengte ikke bind. Jeg er nå i min 18 uke, og har sett spiren på ultralyd to turer, og alt er bra. Så det kan heldigvis gå veldig bra selv omman har små blødninger også. Jeg har ikke fått vite hvorfor jeg hadde blødningene, men var antagelig fordi jeg hadde skjøre slimhinner. Håper det går bra med deg og spiren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå