Gjest Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 inne eller? Jeg synes det stort sett går i snakk om ting som skjer like før og rundt fødselen - hvor er dere andre??? Jeg har igjen 79 dager selv,og hadde håpet at det var en del andre i min situasjon på 3. trimester også - hvor holder dere til hen, om dere ikke er her?
Ønskebaby08*12 Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Jeg er ikke helt klar ennå, har 83 dager igjen til termin, så kan vel kalle meg en fersking inne på 3.trim :-) Jeg må si at jeg ikke er helt sånn mentalt tilstede når det gjelder å snakke om fødselen, ennå...det er jo fortsatt en god stund til, men det kommer vel det også etterhvert. Jeg har vært inne å smugtitta på 2.trim, jeg... mange av temaene der er fortsatt mer "aktuelle" for meg...Følte meg veldig klar for å forlate 2.trim, men føler jeg har havnet litt mellom fødselsnakk-og bekymringer for ikke å ha kjent spark ennå/når kjenne spark på utsiden snakk. Hvis du skjønner hva jeg mener..
KaWi Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Samme her, har 79 dager igjen =) Og er inne og leser, men kommenterer ikke så veldig mye. Lykke til videre! Håper at formen din er bra!
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Er helt enig. tror det stod ca en 84 dager igjen hos meg og er også helt ny her inne. Havner sånn litt midt i mellom når det gjelder temaene som tas opp på 2 og 3.tri for tiden. Men synes det er veldig kjekt å endelig være her inne:) Kan være de fleste av oss som er ferske her inne ikke har så mye vi lurer på for tiden?
To gutter + spire Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Her er det 69 dager igjen, så det er noen uker til fødsel og slimpropp enda ! Titter innom 2.trim jeg også av ogtil . Hadde et lignende innlegg for et par uker siden Lykke til videre alle sammen )
barbabelle Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Jeg føler også som jeg har falt mellom noen stoler her! På den ene siden snakkes det om første ultralyd (som jeg føler begynner å bli lenge siden), mens det her snakkes om slimpropp og fødsel og revning (som jeg ikke er helt klar for ennå)! Men jeg må innrømme at jeg leser fødselshistoriene til øyet blir stort og vått...merker at jeg er litt lettrørt om dagen... ;-) I dag sto det 78 dager igjen på åpningssiden min. 11 uker er det! Og jeg er storfornøyd som gravid. Synes foreløpig ikke det er tungt og nyter magen og barnet i magen fullt ut! Dette har så langt vært den beste tiden for min del =)! Hvordan har dere andre det?
3110 Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Jeg var bare inne her og smugtittet, for jeg er ennå på slutten av 2. trimester, men føler meg liksom ferdig med ultralyd og sånt jeg også. Har det bra, men som 3. gangs fødende lager jeg meg masse rare bekymringer. Trodde jeg skulle bli roligere, jeg... :-(
Ønskebaby08*12 Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 Kan se ut som om at vi nykommere på 3.trim er enig i at vi har havnet litt mellom alt mulig. Jeg for min del syns den siste tiden, etter at jeg passerte 100 dager igjen-greia har gått grisefort. Så plutselig er det vår tur til å snakke om fødsel, revning og det som måtte følge med :-)
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 21. juli 2008 #9 Skrevet 21. juli 2008 Hei hei! Tror ikke bare det er oss fødeklare som er her, men det går nok en del i det akkurat nå om dagen, da mange av oss som er helt på slutten er veldig tunge/slitne nå og sitter mye inne/foran pc. Det er jo midt i fellesferien og ser for meg at de som ikke har nådd siste fase er på ferie eller farter ute.. I løpet av en uke eller to er det nok litt endringer her skal du se :-)) Lykke til videre i svangerskapet.
Chezka Skrevet 21. juli 2008 #10 Skrevet 21. juli 2008 Jeg har litt over 30 dager igjen, og har siden jeg kom inn på 3.trim hatt samme følelse med å falle mellom stoler :-) Det er for det meste snakk om slimpropper og om "det er noe på gang" (altså fødsel). Det burde egentlig vært et forum til for de som er fødeklare, f.eks fra uke 37. Så kunne 3.trim blitt brukt av alle de andre som er kommet i uke 28, og har lyst til å lese og skrive om andre temaer enn selve fødselen. Er jo som mange her skriver massevis av ting som er aktuelt fra uke 28 til uke 40 som ikke går på selve fødselen.
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #11 Skrevet 21. juli 2008 Hei jenter, det var jammen godt å se at jeg ikke er alene om å føle meg litt "mellom to stoler" (som dere sier) - jeg begynte å bli litt bekymret. Følte meg klar for å forlate 2. trimester, men følte at 3. trimester ble litt mye fødsels-slimpropp-snakk...noe jeg ikke er klar for, ennå. Siden jeg har igjen 79 dager er det litt andre temaer som opptar hverdagen, selvom interessen og nysgjerrigheten mot fødselen selvfølgelig er der ) Hadde kanskje ikke vært så dumt med et eget forum for de som er like rundt terminen, for det virker som de har mye på hjertet - og har tiden til det også - selvom jeg ikke er av de som er på ferie, da mannen min jobber og jeg er sykmeldt. Ser at et innlegg her fort havner nederst på siden, så det er nok mye aktivitet inne på 3. trimester. Selv var jeg er til kontroll idag, og alt er fint - skal ikke skryte på meg noe mosjon akkurat, og det sa jeg til legen også - men jeg gjør så mye jeg klarer til enhver tid av husarbeid og andre ting, sover mye og blir fort sliten. Jeg er vel i grei form sånn ellers, føler jeg - men lytter til kroppen og hva den vil/ikke vil, til enhver tid Hvordan har dere det?
Ønskebaby08*12 Skrevet 21. juli 2008 #12 Skrevet 21. juli 2008 Jeg har det helt finfint. Skal til kontroll nå på torsdag, håper alt er finfint med jenta i magen også. Ingenting som tilsier noe annet ihvertfall :-) Det eneste jeg kan "klage" over nå er dårlig nattesøvn, finner ingen god liggestilling, nå ligger jeg med en pute mellom beina, en i ryggen/ på siden. Må på do sånn ca hvert 15 min, tulla turner og holder på med diverse akrobatiske øvelser, ikke så mye direkte lette spark lenger, mer større bevegelser..kan nesten håndhilse på henne :-) Bortsett fra det trives jeg veldig godt med magen, den er blitt stor, men ikke sånn at den bare er i veien ennå. Men, med i underkant av tre måneder igjen, har jeg fortsatt god tid å vokse på.
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 21. juli 2008 #13 Skrevet 21. juli 2008 Jeg har 82 dager igjen og føler det på samme måte. Selv om jeg synes det er gøy å lese fødselshistoriene:-) Vi kunne jo selvsagt bare lagt ut tråder selv med andre temaer, men jeg har for tiden ingen temaer som opptar meg spesielt, og det gjelder kanskje mange andre her også?:-) Men det er sannelig deilig å være over i 3.trimester:-D
nr 3 eller 3 og 4?? Skrevet 21. juli 2008 #14 Skrevet 21. juli 2008 Hei hei Virker som om de fleste bare koser seg med magen! Og d er jo flott.... selv sliter jeg veldig om dagen... enda 70 dager til termin og venter tvillinger... Nattesøvnen er vanskelig... har blodprosent på under 9 nå, lagt på meg ca 9 kg... og hadde ingenting å ta av fra før av... Nattens timer forholder seg slik: Legger meg for kvelden, opp etter ca 1 time pga smerter i bekken, lysker og lår/fotene. Klarer ikke ligge på ryggen for da vil jeg besvime samt sure oppstøt. Når jeg skal snu meg i senga ender det som regel med følelsen av at magen har et forsprang på noen cm i forhold til resten av kroppen, hehe... Når jeg så har vært oppe 1/2 times tid for å få blod til hofta som jeg har ligget på, så er det på tur i seng igjen. Opp trappa og inn på soverommet, er tungpusten når jeg når senga. Baler meg ned på ene siden igjen for så utmattet å sovne med dyner og puter godt plassert rundt meg. Så er det på han igjen... etter en times tid er d opp igjen... og på samme måte... Jm sier bare at jeg må ta jern... og at d er kroppens måte å forberede seg på våkennetter.... men herreguuuuud... d er slitsomt.... Er det bare jeg som sliter med nattesøvnen???? ja, skal jo ikke skryte for at dagen derpå blir noe særlig bedre, men er heldigvis sykemeldt og har ingen barn fra før som trenger min fulle oppmerksomhet!!! Er d om mulig noen som sitter inne med råd om hvordan natten kan bli bedre???? Pliiiiiiiiiiiz..... Begynner å bli rimelig desperat nå.... Beklager sytinga... men godt å få d ut Håper der andre har det flott i sv.skapet og at dere koser dere max med magen
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 21. juli 2008 #15 Skrevet 21. juli 2008 Huffda, skjønner godt du har behov for å klage litt! Jeg sliter også med nattesøvnen, men det blir jo ingenting ift deg... Jeg er oppe og tisser iallfall 2 ganger per natt, og utenom det våkner jeg for å drikke. Er tørst hele tiden. Jeg våkner også med gjevne mellomrom fordi jeg ligger ubekvemt, og andre ganger uten grunn. Iallfall har søvnmønsteret endret seg masse. Jeg pleide å sove kjempegodt hele natta. Har også hørt at det er endringer i kroppen for å forberede seg på våkenetter... Jeg som hadde håpet at jeg kunne sove masse nå, før man etterhvert MÅ opp hele tiden;-) Men skal ikke klage til deg som er oppe hver time omtrent:-S det er nok en hel del tyngre å vente tvillinger. Lykke til videre! Blir spennende med to:-)
3110 Skrevet 21. juli 2008 #16 Skrevet 21. juli 2008 Hei! Jeg sliter også med søvn og bekkensmerter.... Har ingen mirakelkur, men jeg fikk det bedre etter at vi kjøpte ny seng. Den er mykere og litt høyere enn den gamle. Da er det lettere for meg å komme meg opp og jeg ligger behageligere. Lykke til!
nr 3 eller 3 og 4?? Skrevet 22. juli 2008 #17 Skrevet 22. juli 2008 Ja, har vurdert ny seng, el tempurmadrass... senga vår er jo bare et par år gammel og myk på min side... Har kjøpt luftmadrass som jeg har prøvd... følte egentlig det ble mer knoting, vanskeligere å komme seg nedi og opp av samt kald å ligge i... og det ble ikke noe bedre med smertene... Må nok bare smøre meg med tålmodighet... og se det positive i det som kommer etter fødselen :) Men takk for svar Masse lykke til
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #18 Skrevet 22. juli 2008 åh det må da være lov å sutre litt, vi er da tross alt gravide og har en del påkjenninger på kroppen - skal ikke skryte på meg det at jeg får en hel natts søvn, jeg heller - for selvom jeg sover mye, så er jeg opp alt i fra 3-11 ganger pr natt. 3-4 ganger fordi jeg må på do, gjerne noen ganger pr bekkenet og fordi man må endre stilling også blir man vekket noen ganger fordi det er noen av kattene som vil inn eller ut (og de har skjønt at mor står opp fordi hun sover så løst for tiden, de er jammen sleipe og skjønner ting fort...hehe). Jeg blir fort sliten og trøtt, så når jeg vasker huset eller gjør andre ting - må jeg som regel finne senga eller sofaen for en dupp etterpå. Synes det er greit å bare lytte til kroppen og bruke sunn fornuft, rett og slett - hva gjør dere? Gjør dere mye hjemme eller er dere i jobb??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå