Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Er 14 uker på vei, og jeg sliter så med korsryggen, og jeg orker nesten ikke stå hvis vi er på noe.. føler jeg må ha med stol nå hehe.. har alltid vært litt sånn pga at jeg fort blir svimmel osv etter jeg hadde virus på balansenerven for noen år siden.. men den smerten i korsryggen kunne jeg vært foruten ( Andre?? eller noen tips??
♡ ønsker lykke♡ Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Hei Tullemor1 :-) JEg har også plagdes (og gjør det fortsatt, med smerter i korsrygg, bekken, halebein, hofte... Ja hele området liksom... Jeg hadde det slik da jeg gikk med min første også. Men nå som jeg sover med en pute mllom beina er jeg mye bedre. Jeg har rullet sammen en liten dyne slik at den når fra lysken og ned til ankelen, denne snur jeg med meg om natta også. Når jeg husker dette er dagen derpå myyye bedre, men om jeg feks vasker hus eller baker mye en dag, så blir smertene bare værre, og da er jeg nesten liggende utover ettermiddagen. KJedelig, men...
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2008 Det var et bra tips ) alt skal prøves...
lilletrollet Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Hei, lenge siden sist. Det du beskriver hører for meg ut som bekkenløsning. Slik hadde jeg det forrige gang jeg gikk gravid. Fikk smertene da fra uke 18. Denne gangen fikk jeg bekkenløsning allerede etter 7 uker og er nu 100% sykemeldt :-( Går med krykker for å avlaste bekkenet når jeg skal ut å gå. Handling kan jeg bare glemme, men skal i UL neste mandag og om det blir ei lita prinsesse SKAL jeg ut å shoppe litt!!!! Om så jeg må sitte i rullestol:-) Pute mellom bena om natta hjelper meg også, og ikke løfte noe, gå med samla bein inn og ut av bilen og senga og ta det med ro opp trappene, ned går enda helt fint. Det er bare å lytte til kroppen og unngå det som gjør vondt. Lykke til!
Mrs. Charming Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Jepp! Jeg har også vondt. Det jeg gjør er: - går turer, men med korte skritt - legger meg over til siden, før jeg rolig reiser meg fra senga - ingen brå bevegelser - å hente noe fra gulvet eller løfte bæreposer, skjer via lårene, ikke bøy ryggen!(det er jo en regel uansett.) - Jeg varierer stillingen min ofte(re): Etter å ha sittet ca en skoletime, må jeg stå, gåtur etterfulgt av å sitte, ligge- varier altså oftere enn før for å unngå unødvendlig belastning. -jeg blir massert av samboer -jeg trener. -jeg sier stopp, dette orker/kan jeg ikke i god tid- ellers så får jeg betale for både gårsdagen og dagens jobbing med sengeligging og klumpen i halsen....
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. juli 2008 Kjempebra med så mange bra tips.. jeg skal prøve alt... Tusen takk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå