Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Har to spørsmål til dere: Var fødslene ganske like? Jeg skjønner jo at det ofte går fortere andre gang, men sånn ellers? Fødte dere for tidlig/på overtid begge gangene, for eksempel? Hadde en rask og grei fødsel en uke før termin med førstemann, og har litt lyst på en gjentagelse... Dessuten lurer jeg på om babyene var omtrent like store? Fikk en passe/litt liten gutt sist, og lurer på om jeg skal regne med at jenta blir omtrent i den størrelsen mht klær. Takk for svar!
Bella Swan Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Min første fødsel gikk jeg 9 dager på overtid. Jeg hadde rier i 19 timer og babyen måtte tilslutt førløses med kopp. Ikke en særlig hyggelig opplevelse. Hun var 2880g og 48cm. Fødsel nr2, fikk jeg kur 6 dager før terminen. Men før jeg fikk kur hadde jeg allerede 3cm åpning. Fødselen varte i 1 1/2 time og gutten var 3052g og 50cm. Alså to helt forskjellige fødsler, kan ikke sammenlignes.
Fire småtroll Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Min første kom 13 dager før termin, han var 4100g og det ble en lang fødsel. Etter nesten to døgn med rier ble han til slutt tatt med sugekopp... Andremann kom 1 dag før termin, han veide nesten 4800g, fødslen varte i 16 timer. Altså en litt kortere fødsel. Tror det er mest vanlig at ungene blir litt større for hvert svangerskap, det stemmer hos meg ihvertfall, tredje var enda større. Men siden en allerede har banet vei går fødselen gjerne lettere og er kortere.
stinky-monkey Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Jeg hadde ganske lange og tøffe fødsler med nr. 1 og nr. 3 (begge to ble satt igang på overtid). Men fødsel nr. 2 startet av seg selv (også på overtid) og var over ganske kjapt. nr. 1 var 4320 gr nr. 2 var 4990 gr nr. 3 var 4540 gr. Som oftest så blir baby nr. 2 litt større enn forrige, etter hva jeg har hørt og erfart av venner og familie. men det er jo ingen regel uten unntak. Fødsler kan være så forskjellige, så det er ingenting som sier at fødsel nr. 2 alltid er lettere enn nr. 1. Men som oftest går det litt kjappere med nr. 2, spesielt om det ikke er så veldig mange år i mellom fødslene.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Den førte fødselen min varte fra 3 cm til ungen kom-. ca 7 timer. Den andre fødselen min varte fra 4 cm til ungen kom- kun 1 time.. Og det gikk altså 8 år mellom disse to fødslene.... Lurer fælt på hvordan 3.fødsel blir,1,5 år etter 2.mann..... Kan gå fort det ja.. Nr1: 3150gr 47 cm (jente) 5 dager på overtid Nr 2: 3334gr 49 cm (gutt) På termindagen,perfekt timing:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå