Gå til innhold

Kjøtt, salat, potetbåter, men hva mer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal grille idag, ha gjester.. tenkte ha rucollasalat m fetaost, potetbåter, alle har med kjøtt. Men hva mer serverer jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rømmedressing er godt syns jeg - kan brukes både som dip til poteter, kjøtt og salat. Evt kryddersmør eller lage en saus som passer kjøttet.

Skrevet

Grillede grønnsaker (paprika, maiskolber f.eks.), ris, bernaisesaus/peppersaus...

Skrevet

Litt vanskelig da jeg ikke vet hvilket kjøtt gjestene tar med.. Men oppskrift på rømmedressing?

Tenker litt på aioli og tatziki, men usikker....

Skrevet

Jeg er ikke vldig flink på hjemmelagede, men syns den tsatsikidressingen fra maarud (står i hylla ved potetgullet) funker veldig bra! Ellers blander jeg karrisauspulver i rømme = nydelig karridressing :o) Aioli har jeg ikke peiling på, men sikkert masse gode oppskrifter på nett.

Skrevet

Aioli er godt til alt:-)

Jeg bruker 1 boks rømme(ekte aioli har ikke det, men jeg synes det er godt), 1 pose majones, 1 ss sennep, 3-4 fedd hvitløk, salt og pepper. Du burde lage den nå, slik at smaken får tid til å modnes ordentlig :-)

Skrevet

tatziki

Skrevet

En hel pose karrisaus og en boks rømme?

Det må jeg prøve, men ikke idag. Hørtes godt ut!

Skrevet

Mja, du kan smake deg frem med mengden - jeg bruker vanligvis 2/3 pose til en boks.

Skrevet

Da står aiola og tatzikien i kjøleskapet c",)

Da håper vi på sol!

Ha en fin dag alle sammen!

Skrevet

hjemmelaga hvitløksdressing er jo godt

1 boks rømme

1/2 pose majones

salt og pepper

hvitløk (her bør du smake deg frem..

eller hva med hjemmelaga potetsalat?

poteter

vårløk eller rødløk

pluss hvitløksdressing..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...