suski22.12.08 Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Hei! Våknet opp til morgen i dag med vondt i magen. Det er veldig ømt nederst i livmoren og det gjør vondt når jeg trykker på den. Har ikke blødd, har hjertelyd. Er ubehagelig å ha klær som strammer over og er litt verre når jeg står/går. Har ringt legen, han skulle ringe tilbake kl 11. Noen som vet om dette er farlig /ufarlig? Står på jobb nå, liker ikke situasjonen merker jeg.
Gjest Tale30 Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Jeg har vondt i magen her jeg sitter jeg også - er i uke 17. Jeg har hatt slike menssmerter nederst i magen hele svangerskapet, til og fra. Det er ikke festlig i det hele tatt. Har hørt at det er normalt, men lurer snart på om en sjekk burde være på plass. Hvis du søker etter menssmerter oppe i søkefeltet vil du se at mange sliter med det samme. Men jeg vet ikke om det er slike menssmerter du sikter til.. Det er jo mye som skal skje nedi der nå når magene våre vokser så det er ikke rart om man kjenner noe, men det er litt ekkelt. Jeg har vært til UL en gang og har hørt hjertelyd 3 ganger og alt står bra til med babyen..
Gjest Tale30 Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Hei HI Har du fått noen tilbakemelding fra legen? Er det eventuelt andre med liknende erfaringer? Jeg lurer veldig selv..
suski22.12.08 Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2008 Var hos legen i dag kl 14 for en sjekk, da var smertene helt borte. Han spurte om jeg hadde nedpress (forklarte ordet med at man følte at noe rant ut), eller rier. Jeg svarte nei på begge deler, og da sa han at han rett og slett ikke visste hva det var, hvis det da ikke var kynnere jeg hadde sa han. Nå har jeg hatt en del kynnere før i andre graviditeter, og det gjør IKKE vondt syns jeg . Så da utelukket jeg det, og da sa han at det strengt tatt kunne være noe som ikke hadde noe som helst med graviditeten å gjøre, men det er jeg også uenig i, da det helt klart er livmoren jeg har vondt i... Han sa jeg skulle slappe av resten av dagen, men jeg kunne jobbe som normalt fra i morgen av. Hvis det skjedde igjen skulle jeg IKKE jobbe, men ta meg fri et par dager (han vet jeg er litt arbeidsnarkoman). Han var helt klart litt bekymret, men siden han ikke visste hva det var kunne han ikke gjøre noe fra heller til fikk jeg inntrykk av.
Gjest Tale30 Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Jeg ringte til jordmoren min og fikk fremskyndet kontroll. Hun sa at hun ikke kunne tenke seg at det skulle være noe galt, men at det kunne være greit med en sjekk så jeg ikke skulle engste meg. Hun sa også at smerter/ubehag i magen ikke er unaturlig i en graviditet og at dette er individuelt fra kvinne til kvinne. Hun nevnte at det kunne være kynnere, og hun sa at enkelte kvinner er mer følsomme for kynnere enn andre slik at det kan føles smertefullt. Jeg ser at du sier at du har jobbet mye. Det kan jo være luftsmerter grunnet stress da.. eller grunnet andre ting. Jordmor sa at luftsmerter er svært vanlig å få grunnet at fordøyelsen sakker ned, og at dette kan gjøre svært vondt. Det kan jo være litt vanskelig å fastsette hvor luftsmertene kommer fra. Jeg kjenner meg igjen i det med jobb. Jeg har jobbet to seksdagersuker på rad nå, og merker at dette ikke er like greit som før jeg ble gravid. Vil liksom ikke si nei før jeg føler meg direkte dårlig, men har funnet ut at jeg skal holde meg til vanlige uker fremover i alle fall.. Håper smertene holder seg borte!
suski22.12.08 Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. juli 2008 I dag fikk jeg nedpress (følelse av at noe rant ut) på jobb. Ringte legen, og han sa at jeg skulle komme innom for utelukking av UVI, og så inn på sykehuset for en sjekk av fostervannet. Jeg kan jo teste for UVI på jobben (apotek), og tror du ikke den var positiv! Jeg har aldri hatt en infeksjon i hele mitt liv jeg. Jaja first time for everything. Nå vet jeg hvorfor jeg har tisset 5 ganger flere ganger enn normalt den siste uken. Symptomene mine har vært nedpress, vondt magen og hyppig vannlating. Tips til alle dere andre som føler nedpress- test for UVI! Blei så glad jeg for at det var noe helt ufarlig :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå