Gå til innhold

Hjelp meg... Angående el...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld følte jeg meg varm og jeg hadde blankt el-slim(tror jeg), som jeg kunne dra ut mellom fingrene(unnskyld detaljer...).

Hadde sex i går, og i dag morges tok jeg en el-test fra Quick response. Den viste en sterk kontrollstrek og en noe svakere teststrek. Hva betyr det? HAr jeg el? Har jeg hatt el? HAr aldri fått utslag før på disse testene...

Hadde vært fint med mange svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For at testen skal være positiv må teststreken være like sterk, eller sterkere enn kontroll kontrollstreken. Om du har hatt el er ikke lett å si, men jeg vet at jeg selv får el-slim ca. to dager før el-testen er positiv.

Skrevet

Tusen takk A1973, det skal ikke være lett dette her... Vi er så klare for baby, men jeg har PCOS og da kan det ta tid...

Jeg skal fortsette å teste meg i kommende dager, for å se hva som skjer. Jeg leste også en plass at utskillelsen av lh kan være tilstede gjennom hele syklusen, men at den måtte opp på et visst nivå for at testen skulle slå ut positivt... Jeg ble bare så glad for å se den ekstra streken :) Har aldri sett den før!

Tusen takk! :)

Skrevet

Ja. det stemmer det. LH-hormonet er der nesten hele tiden, mer eller mindre. Jeg hadde en merkelig syklus denne gangen, så jeg testet etter el selv når jeg hadde mensen (bare spotting, så skjønte ikke så mye, derfor jeg testet). Fikk den rare mensen på onsdag og da var el-testen helt blank. Det har den vært inntil i går, da var den begynt å bli rosa, men ikke sterkere enn kontrollstreken. Så da driver jeg og tester hver dag nå, tror kanskje jeg får el tidligere denne gangen, pga. den merkelige mensen.

Lykke til!

Klem

Skrevet

Takk for svar nok en gang :)

Min syklus var også sær denne gangen eller forrige, blir det vel... Hadde rosa/røde spottinger i ca 6 dager, brukte kun truseinnlegg... Jeg trodde ikke at det var mensen en gang, har vært vant til å spotte endel pga PCOS. I går kjentes kroppen min annerledes ut, pga at jeg var varmere enn jeg pleier, i tillegg til (forhåpentligvis) el-slim...

Så nå blir det spennende fremover, selv om jeg ikke gidder å håpe, for da blir jeg bare skuffet... Skal ta el tester hver 12 time de nærmeste dagene...

Hva er din historie da? Jeg har en exu og en sa bak meg, og nå håper vi på en liten bebis i 09. Gjerne uten bruk av hormoner- da hadde jeg blitt glad! ;)

Klem fra

Skrevet

Min historie er ikke så spennende egentlig...:) Har en sønn på 13,5 år. Hadde et fryktelig svangerskap med ekstrem sv. sk. kvalme i 9 måneder og bekkenløsning fra 16. uke. Gikk på krykker hele tiden. Stoppet fødselen i uke 33 og fødste i uke 37. Antageligvis fordi legen min, den gangen, nektet å legge meg inn. Gikk kraftig ned i vekt og dagen etter fødselen veide jeg mindre enn da jeg ble gravid. Dette har skremt meg ganske så kraftig, men har nå funnet ut at alderen tilsier at hvis vi skal ha flere barn, må det bli nå. Heldigvis har jeg snakket med legen min (hadde ikke samme lege den gang) og han har veldig stor forståelse for at jeg er engstelig. Han har til og med sendt hastebrev til KK om at jeg må få komme på utredning der. Har fått innkalling i sept. og skal dit uansett om jeg er blitt gravid eller ikke.

Sluttet på p-pillene i midten av mai og det er mulig det er derfor jeg hadde så merkelig mens. Er litt redd for at p-pillene skal ha klusset til syklusen min. Vi har ikke prøvd skikkelig før i denne pp. Første pp hoppet vi av i svingen osv... Andre pp var mannen vekke under el (tror jeg jo) og denne pp skal vi hekke som F! :-D Da vi fikk sønnen vår klaffet det på første uhell....:-D

Klem

Skrevet

Hei

ville bare si at jeg testet for el med billigtester.no sine teststrimler, sist periode og fikk blanke tester, så på dag 12 og 13 var det svak strek og dag 14 enda svakere og etter det helt blank igjen.. så dem slo ikke fullt ut på meg, men jeg ble gravid forde, he he, så bare stå på forde om det er bare svak strek, ikke sikkert den slår helt ut.. :-)

Lykke til! Jeg er nå i uke 6+3 :-)

Skrevet

Hei igjen A1973.

Oi, ja da blir det stor aldersforskjell mellom den store og den lille ;) Håper kommende svangerskap blir lettere enn det første, krykker og konstant kvalme høres jo ikke spesielt spennende ut...

Takk for at du svarte meg, igjen :) Jeg håper at vi også får en liten spire snart- hadde vært hyggelig å ta følge inn på 1. trimester:)

Klem fra

Skrevet

MinniMus,

det der var gode nyheter! Da satser jeg på at jeg er en av dem som testene også funker sånn på, hehe... Kanskje det blir spire i magen på oss også??

Lykke til med svangerskapet og voksende mage ;) Og tusen takk, nok en gang, for oppmuntringen ;)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...