Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

våknet inatt kl5 av den tannverken..har aldri hatt tannverk før,å takk gud for det..det var helt forferdelig.tok meg to paracetter og la meg igjen.sovnet omsider til igjen,men idag når eg ringte tannlegen min er han sommerstengt til 18 august:o

tror eg må finne en annen tannlege,men så var det det eg ville.

enn kan jo ikkje ta bilder med tannlegen??hvordan kan di da finne ut kor hullet er??

eller kan di ta bilde??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Kjedelig med tannverk!!! Føler med deg der!

De kan ta bilde hvis de må, du får bare sånn type forkle over magen. Men de prøver å unngå det, du kjenner sikkert i hvilket område du har vondt, og da finner de hullet! Det gjorde de på meg hvertfall!!

Lykke til!

Skrevet

Jeg har vært på tannlegen og tatt både bilde og bedøvelse uten noen form for angst. Jeg ringte statens stråleværn i forkant og fikk beskjed om at de fleste tannleger bruker digitalt utstyr, samt at strålene ikke rekker så langt som ned i livmora. Dvs de holder seg i kjevepartiet. Ergo vil ikke bebis merke stort mer enn hva den vil gjøre med vanlig ultralyd.

Lykke til :)

Skrevet

Hei. Så trist at du har fått tannverk. Er tannlege selv. Ta kontakt med en tannlege,forklar at du er gravid, så tar de de forholdsreglene det kreves for at du skal få tryggest mulig behandling. Hvis du har tannverk, er muligens hullet så stort at de ikke behøver å ta rgt. Det går helt sikkert bra. Jeg rotfylte en tann på søsteren min mens hun var gravid, og det gikk fint. Nå får du sannsynligvis smertestillende akuttbeh, så vurderer tannlegen om du kan vente med resten til etter fødselen. Lykke til!

Skrevet

takker for alle svar..

tannlegen min ha ferie:(men e bedre no..

skal sjå om ej fæ komme te nabo kommune tannlegen..

Skrevet

Jeg var nylig vært til tannlege, og tok både røntgen og bedøvelse (i uke 16). Først ville ikke tannlegen min gjøre noen av delene, og det fortalte jeg til legen min da jeg var til ultralyd. Legen min ble faktisk irritert på denne tannnlegen og sa at mange vil helst bare slippe å ha noe med gravide å gjøre. Hun forklarte at dårlig tannhelse kan ha negative innvikninger på fosteret. Det er sikkert lurt for deg å ta en tur til tannlegen selv om du ikke verker så mye lenger, lykke til :)

Skrevet

Jeg har også hatt tannverk,men tok ikke sjansen på å ta bilde.Kjente godt hvor verken var,så tannlegen fiksa hullet.Men det som hjalp meg godt FØR jeg kom til tannlegen,var nellik.Paracet hjalp ingenting,men nellik lindret bra.Så det er verdt å prøve;)

Skrevet

Du som sa at dårlig tannhelse har negativ innvirkning på fosteret.. Hvordan da?

Jeg vet at jeg har mange hull, burde tatt de for en god stund siden. Men så ble jeg gravid...og vil helst vente med å ta de.

Men..er dette farlig for fosteret da? At jeg går med mange hull i tennene?

Har ingen smerter.

Skrevet

Hei. Det å ha hull i tennene har ingen innvirkning på fosteret. Du kan risikere å få vondt, noe som er verst for deg og din sinnstilstand. I verste fall kan du få infeksjoner i tennene, eller tannbyll. Dette er heller i seg selv ikke farlig for fosteret, men må behandles både med tannbehandling, og antibiotika. Hvis du ikke har smerter, skal du bare vente til etter fødselen med å få behandlet hullene. Vær bare nøye med å pusse godt, og bruk fluor, så ikke hullene blir større. Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar. Der beroliget du meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...