Gå til innhold

Har jordmødre noen innflytelse på sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går til oppfølging på ABC, og har derfor ingen kontroller hos fastlegen. Han har dessuten ferie til uti august. Men jeg må til ham uansett for å snakke om en evt sykemelding, ikke sant? Jordmor på ABC har ingen innflytelse på sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare leger som kan gi sykemelding. Så du må enten ta kontakt med din fastlege eller ev. en lege som er tilknyttet ABC(hvis det er noe lege tilknyttet ABC).

I mitt forrige svangerskap tok jeg nesten alle kontrollene hos jordmor, fordi legen min var en gammel mann som ikke kunne svare på mine spørsmål om svangerskap. Men jeg måtte til han for sykemelding.

Skrevet

Da jeg var hos JM sist, sa hun at jeg burde dra til legen for å få en delvis sykmelding fordi blodtrykket mitt var høyt. Bestilte en time hos legen og sa hva JM hadde sagt. Det gikk greit det! Men JM har nok ingen mulighet til å sykmelde, men kanskje hun kan snakke med en lege på ABC.-

Skrevet

Aha, takk :) Kan sikkert fortelle legen min hva jordmoren sier, da. Når han en vakker dag kommer hjem fra ferie... Med mindre jeg får snakke med en på Ullevål. Denne fastlegeordningen er upraktisk, synes jeg. Særlig når vikarlegen har et dårlig rykte. Får jo gå til ham hvis jeg blir nødt, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...