Sørland-snuppa Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 ... når man er uenig i en debatt, det diskuteres fordi man ikke er enige. Men det er da vel ikke det samme som å krangle? Men, man trenger ikke kose og klemme for å ikke krangle. Sånn er det bare. Kanskje litt kverrulant, eller standhaftig, men det er viktig å stå for sine meninger og begrunne dem. Og begrunner man dem godt så blir det ofte en god debatt også. Ikke at ens egne meninger er det som nødvendigvis er rett, men å begrunne hvorfor man mener slik og sånn. Alle kan mene noe, alle mener noe, noen tør å si det andre ikke. Så, hvor god er du på å begrunne dine meninger, eller er det viktigst å snu seg den veien vinden blåser?
Piri Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Hvis jeg vet jeg har 100% rett står jeg på mitt. Hvis folk kverrulerer blir jeg bare sint og da koker mitt nordlandsblod. Ikke alltid like heldig her på indre østland hvor ordet "ræva" er bannskap. Hvis det er generelle ting som diskuteres er jeg ganske åpen men presenterer mine tanker og meninger om saken. Hvis noen sier noe som jeg mener ikke henger på greip, sier jeg ifra. Ganske frittalende egentlig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå