Anonym bruker Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Jeg vil ta hull i ørene til jenta mi på 6 år. Men mamma og pappa syns det er altfor tidlig, og at det kan være "skadelig" for henne? Hva mener dere? Har deres tuller fått hull i ørene? Har det blitt noen effekt på dem?
Denice Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Hei!.. frøkna mi er 5 år nå og har hatt det i 2 år... at det er skadelig tror jeg vel ikke det er.. med mindre hun får værk og infeksjoner. Men du bør bestille time og sjekke at stedet har to pistoler så du får tatt begge hull samtidig.. den feilen lærte jeg av, for å si det sånn. Rens så daglig med klorheksidin både forran og bak og snu på øredobben så den ikke setter seg fast.. lurt å ta det før luesesongen begynner.. så "såret" er grodd før tråder etc kan sette seg i.. eller rett etter... Frøkna fikk i April tror jeg.. for da rakk det å gro før badesesongen.. Lykke til!!!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 med mindre hun har hjerte feil eller noe slikt går det vel fint. problemet er vel bare at det ikke er godt og si de har det eller ikke. søsteren min fant ut at hun hadde hull i hjerte når hun var 18, og en tur hos tannleggen betyr nå antibiotikakur. samme med hull i ørene fordi en infeksjon kan få farlig utfall.....
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 Jeg fikk hull i ørene da jeg var 4 år, og av den grunn så har jeg også nikkelallergi sa legen min.... Vet ikke om det er sant, men har hørt at flere har fått høre det samme. Suppemamma
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Noen frisører har øredobber i medisinsk plast. Dermed 100% nikkelfri. Anbefaler disse til små barn. Men så innholder de i meltall mindre enn 0.0 (et eller annet, husker ikke helt tallet)% nikkel. Noe gull har mere nikkel enn det. :-) De helter Blomdahl.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Nå er det jo faktsik ikke lov å selge noe med nikkel lengre da bare så det er sagt.. Iallafell finnes det 1000 alternativ til noe som inneholder nikkel:s
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Er det ikke lov å selge noe med nikkel, sier du? Hmm.......... Det er fortsatt bukseknapper jeg får utslett av, og solbriller..... Jeg mente ikke at jeg ikke kunne gå med nikkeløredobber, men at jeg utviklet nikkelallergi grunent for tidlig tatte hull i ørene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå