Gå til innhold

når ringe sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

syntes det er vanskelig selv om jeg har født før=)

sist gikk slimproppen, og det kom blod. så det var ikke så vanskelig da.

men nå har jeg gått hele helgen med rie lignende smerter. slitsomt. har gått sånn lenge, men ble sterkere på fredag. 10 dager til termin så vet det kan ta lang tid ennå.

men i dag så har det vært hver 15 min i mange timer. det presser nedover og stikker oppi der. så er det sånn at jeg skal vente til det er 5 i mellom da eller?? hvis det ikke gir seg noe jeg er sikker på bare jeg går å legger meg ettepå. for det er jo typisk.

uansett orker ikke gå sånn her i en uke til med sånne smerter hvert 15 min hvis det ikke blir til noe mer snart altså.

er det lov i ringe føden, foreksempel i morgen hvis det fortsatt er slik for å be om en skjekk? lurer jo veldig på om det skjer noe oppi der eller om dette bare er "tull" foreløbig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan ringe føden nå å høre hva dei har å si.. så kan det hende du kan får komme inn eller får en time i morgen..

men viss du vil vente til å morgen, så får du nok komme inn for en sjekk..

lykke til å håper du føder snart :)

Skrevet

Er du usikker så er det "lov" å ringe føden nå også.

Fødsler kan starte så forskjellig,så selv om man har født før så er det ikke sikkert man har samme fødetegn fra gang til gang.

Lykke til!

Mvh

Skrevet

jeg føler liksom ikke at det er igang heller. det er det som er så irriterende også. men hvorfor skal det ikke gi seg heller. gått sånn hele helgen, men først i dag hvor jeg har tittet bort på klokken hver gang de kommer. og da er det ca hvert kvarter.

har jo hørt om folk som går sånn i evigheter også. også føler jeg at det bør være tettere og værre før jeg ringer. for jeg føder nok helt sikkert ikke om en time heller.

men sist gang fødte jeg ti dager før. gosj. om bare slimproppen eller vannet kunne gått så ville jeg skjønt at det ville skje om ikke så lenge=) man blir jo hvertfall utålmodig når det skal være sånn her da=)

Skrevet

Det er jo ingen som sier at du ikke har lov å ringe føden ;-) Så får det bli opp til den som tar telefonen å "bestemme" hva som er best for deg å gjøre. Regner med du skal til jordmor en av de nærmeste dagene?? Du kan jo ta det opp med henne, mulig hun kan sjekke om du begynner å bli moden??

I utgangspunktet ber føden deg om å vente til det er 3-4 minutt mellom riene, og de varer i overkant av 1 minutt. Men det hele henger jo sammen med hvordan din tidligere fødsel var, og om du ha hatt ett ukomplisert svangerskap så langt.

Ring hvis du er usikker! Lykke til :)

Skrevet

det var samme smerter sist. og det var ikke før jeg kom litt ut i det at jeg syntes det begynte å bli vondt heller. og da fikk jeg epidural og det var flott. nei det er vanskelig dette her altså. tettere skal det jo være selvfølgelig, men uff. er rar i magen i dag og. går på do hele tiden føler jeg. hehe. veldig kvalm har jeg vært i det siste og men.

Skrevet

jeg skal til legen på onsdag, så er et par dager til. men så kjedelig da å gå sånn her i to dager til. kommer til å bli helt utslitt vøtt. hehe.

spennende er det jo. men jeg tror ikke jeg ringer i kveld kanskje. føler jeg må vente å se om det fortsetter i morgen. håper jo at det ikke gir seg og da=)

Skrevet

Det høres ut som modningsrier. Er du usikker kan du ta en paracet og legge deg for å hvile. Stopper det opp er det modningsrier.... i motsatt fall er du i fødsel:)

Skrevet

Forstår at du er kjempelei, og håper at ting skal skjer :-)

Jeg usker forrige gang jeg var gravid.. HVER gang jeg gikk på do håpet jeg at det ikke skulle slutte å "renne"... at vannet gikk samtidig liksom..hihi ;-)

Krysser fingrene for at dette er starten på noe skikkelig action inne nær nær fremtid :-)

Skrevet

du kunne jo tatt en tlf å forklart dei situasjonen din. så kan du si du ikke kommer inn før i morgen med mindre dei vil sjekke deg i natt..

eg hadde modningsrier, å dei fikk eg opning på.. å eg hadde dei bare i 6 timer..

Skrevet

hmm ja det blir jo spennende å se i natt da=) våkner jo flere ganger fordi jeg må på do. så hvis jeg merker noe da jeg er oppe eller våkner av at jeg får disse smertene så bør jeg kanskje ringe?

men modningsrier er jo bra det og, for da skjer det jo ihvertfall noe=) men går vel en uke til jeg.

Skrevet

du får se det an i natt da ;) blir det vondere eller ikke gjer seg til i morgen så ringer du å høre hva dei har å si ;) så kan det hende du blir satt på drypp, med tanke på du har gått sånn en stund..

masse lykke til :)

Skrevet

6 timer ja=) ble det plutselig voldsomt etter det? at det plutselig trappet opp? det som er nå er jo at vi har en liten tass som ligger å sover. så vi må jo ringe svigermor så hun kommer. (hun bor rett oppi gata, to min å gå liksom) men kjedelig å plage henne for å dra inn. også var det ingen vits for her blir det ingen baby på lenge.

men så er det, det da. tenkt om det plutselig starter og. ja nei dette er ikke lett. at jeg er i fødsel akkurat nå det skjønner jeg jo at jeg ikke er=) men likevel. hvorfor skal jeg sitte sånn her da.

vet jo at dere ikke har svaret på om det er i gang men=)

Skrevet

Du kan godt ringe i morgen for å be om en sjekk hvis det er likedann i morgen.

Jeg gigg sekv slik en hel søndag, hadde smerter hvert 20-15min, uten noe skikkelige greier.

Ringte føden og fikk komme inn til sjekk.

Hadde ikke rier, men hun tok og strippa meg kraftig (au) så første rien kom der og da.

2timer etter var han ute.

Skrevet

etter 6 timer stoppet det opp. å to timer etter det stoppet opp fikk eg rier..

var kvalm å orket ikke spise noe hele dagen.. var dårlige rett å slett.. så kl hal 10 begynnte riene på butikken ;)

men se det an til i natt du da.. håper det tar seg opp da :) men får komme meg i seng eg nå..

ha en god natt å lykke til igjen ;)

Skrevet

oi det hørtes fristene ut=) selv om det kanskje er vondt å bli "tafset" på oppi der. hehe.

men to timer etter. det hørtes bra ut=) har veeeldig lyst til å ringe for jeg er så nysgjerrig på det er modning på gang. er det litt åpning eller igjenting. vil så gjerne vite og.

men føler jeg må vente til i morgen. de har sikkert mye å gjøre i kveld og. det er jo somregel da folket kommer inn for å føde og.

men uansett det er ikke unormalt å få komme inn til sjekk da? hvis jeg ringer å spør så blir de ikke "sure" å sier at det kan jeg gjøre på neste legetime liksom=)

Skrevet

det er overhode ikke unormalt å komme inntil sjekk. spes når du har gått sånn som deg.. viss du lurer så skal du få svar av dei.. er irriterende å ikke vite koss du ligger an.. for selv tili inn til føden, men hadde bare 2,5 cm. men fikk være der. å hun var ute på noen timer..

Skrevet

Jeg hadde det sånn som deg nåt jeg fikk minsta. ( i mai)

Var da andregangs og venta og venta på hyppigere og sterkere rier. De kom aldri, korteste jeg fikk målt var 4 min, og det var kun en eneste gang. Holdt seg på 5 mi og 14 min mellom, med litt variasjon. Nedpresset kom ikke før etter lenge og jeg valgte da å dra inn. Hadde 8 cm på første sjekk og med en spinal og litt avslapning kom vesla på under 2 timer...

Så kanskje du skal vurdere en tur inn likevel?

Skrevet

oi da såpass=) jeg har hatt nedpress en stund. flere uker egentlig, og jeg vet han ligger godt nede i bekkenet også.

har presset mye i dag og jeg har hatt mye stikkinger oppi der i dag også. nei nå ble jeg ihvertfall usikker. hmmm

Skrevet

du, ring nå, så er du sikker vertfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...