Gå til innhold

SS-jentene

Lektor Doppler med tillegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usmakelig navn på en gruppering. Etnisk hvitt, og arisk så det holder? En liten gruppering innen Viking-divisjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe ja! vigrid here we come! Seff når vi er slanke da, for jeg trokke de vil ha feite kvinner som medlem! Det lever ikke opp til standaren vettu..

Skrevet

Nei det tenkte jeg også. De hadde neppe blitt plukket ut til Lebensborn-prosjektet.

(uten at de vet hva det er heller da, ss og lebensborn mener jeg)

Skrevet

Hm. Nå er jeg en del av SS-jentene da, usmakelig navn eller ikke.. og siden jeg sitter fast i feil tidsalder så er jeg smertelig klar over at forkortelsen ikke var av det beste slaget men...

Skrevet

hva står dette ss for?? jeg la akkurat ut en tråd om det, har sett masse linker om ss jentene her, men ikke fått med meg hva det "er"? hehe

Skrevet

Derfor er demokrati så fint. De fleste (de dumme) får det som de vil.

Skrevet

For å være ærlig så engasjerte jeg meg ikke i navnevalget og har ingen ting å stille opp med siden jeg ikke stemte for eller i mot da jeg ikke så at noe navn ble vedtatt før dagen etter og forkortelsen var tatt i bruk.

Jeg tror og håper de vet hva SS står for sånn utenfor slankegruppa til Dib!

Skrevet

Seriøst, når jeg tenker meg om så er det treffende. Opp som en løve og ned som en fell. Akkurat som det opprinnelige ss. Og følg blindt lederen er også en vanlig mentalitet.

Og jeg tror ikke mange her inne vet hva Viking og lebensborn var for noe. SS ja, men det var jo noe de tullete tyskerne drev med.

Skrevet

Vel, jeg er enig i at forkortelsen er usmakelig. Det er jo mulig for den som starter tråden og bruke det opprinnelige gruppenavnet da, og ikke forkortelsene.

Jeg tror ikke du greier å provosere meg og påstå at jeg blindt følger noen som helst. Forøvrig ser jeg poenget ditt sånn ellers.

Skrevet

Jeg generaliserer vilt, og uhemmet og trives med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...