Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Jeg må bare få ut noen tanker her: Jeg er jo evig hypokonder, det skal være sagt. Om jeg får et lite kutt i tåa, har jeg noia i to dager fordi jeg regner med at jeg kommer til å få stivkrampe! (Idiotisk jeg vet. Hjernen min er rar!) Men, det som er greia nå, er at jeg har heeeelt helt noia for å få blodpropp! Jeg har ikke så mye noia for å få det under svangerskapet, men _etter_. Jeg har jo selvfølgelig klart å lese noen skrekkhistorier om damer som bare har falt om 3uker/måneder etter fødsel med blodpropp i lungene osv. Er det noe man kan gjøre for å forhindre dette? Jeg vet det er idiotisk å gå å tenke på dette. Jeg hadde ei venninne som døde for to år siden, av blodpropper etter fødsel. Nå skal det sies at hun hadde hatt blodpropper tidligere i livet, og at hun måtte ha keisersnitt og ble liggende mye etter dette. Men, jeg klarer ikke få det ut av tankene allikevel. Det som jeg synes er så trist, er at jeg bruker så mye tid på å tenke på dette, at hele 'greia' med fødsel og barseltid er noe jeg virkelig gruer meg til. Går det an å prate med jordmor på sykehuset om dette tror dere? Uansett. Jeg vet dette er en teit post, men jeg måtte bare få det ut!
fnat Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Hei.. Du er ikke alene om å ha mange tanker å følelser rundt hva\hvis noe skulle skje, men husk også at vi som gravide er inne i en følsom å ekstra sårbar periode i livet. Om dette er tanker som fyller veldig mye av hverdagene dine ville jeg tatt det opp med jordmor eller lege og kansje kunne du blitt henvist videre til en psykolog hvor du får delt dine tanker å følelser rundt dette. Og husk, de fleste bekymringer blir aldrig noe av! Lykke til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå