Gå til innhold

neon som har en kosholdsdiett og anbefale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal begynne og sykle osv nå, vil gjerne begynne på en kostholdsdiett samtidig for og få et rask resultat, også kan jeg fortsette med treningen etter på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis mindre enn hva du forbruker. Hva du spiser er ikke så nøye.

Skrevet

men det er så diffust.. i tillegg til at jeg ikke har så god peiling, + at jeg er diffust, hehe... trur jeg trenger et "program" for og klare og gjennomføre det!

Skrevet

Der tar du feil. Dette er ikke noen kur du skal igjennom. Dette er resten av livet ditt. Du skal sykle, og mosjonere og spise resten av livet. Derfor kan du ikke gå på noen kur hvor du ikke kan spise litt sjokolade, eller kake nå og da. Går du på en kur med knekkebrød 37 og en halv dag til ende vil du sprekke så det synger, eller spise kake til du blir kvalm den 38 dagen. Jobb ut i fra at alt du gjør er greit, og lær deg å telle kilo calorier. Anbefaler Grete Rodes vektkluben.no Regn ut hva du bruker om dag, og spis mellom 800 og 500 kcal mindre hver dag, og du har fin nedgang. Og da kan du unne deg litt sjokolade nå og da, uten at det er noen krise. Er du motivert klarer du dette helt fint. Og begynn i morgen. Ikke neste mandag, eller tirsdag eller en annen dag.

Skrevet

nei, hadde ikke tenkt og gå på denne kuren i evigheter da, hehe.. vil bare se et rask resultat jeg, får så og gå over til et normalt sundt kosthold som jeg kan leve med!

er ikke tykk, og mye av det jeg vil oppnå hjelper med bare trening, (få tilbake mage musklene) for holder jeg inn magen er det ikke så mye mage igjen... så vil egentlig bare ha av mellom 5-10 kg..(det lille ekstra på magen og "sidehåndtaka"

jepp planer er og begynne imorgen:)

men har du noen godt tips til hvordan jeg kan regne ut hva jeg bruker da?

Skrevet

Inne på vektklubben er det kalkukator, så da legger du inn teks

30 gram kneipp

10 gram norveiga lett

5 gram smør

2 dl melk

2 dl yoghurt, og så regner den ut for deg hvor mange cal du har spist. Skal du slanke deg så vil de fleste få nedgang på 1500 om dag, men spis i alle fall mer enn 1000 om dag ellers vil du sette ned forbrenningen. Går du ned mer enn 500 gram i uka øker sjansen for at du legger på deg fort igjen etter at kuren er over. Og langsomme kurer er lettere for kroppen å takle enn de brå, og det blir en lettere normalisering til livet etterpå når man ikke lenger skal ha de dårlige vanene. Går du på ketolyse lærer du ikke noe om riktig kost, du er på kur til det er over, og da går mange fort opp igjen. Det er nemlig lett å følge kuren, men vanskelig å leve sunt.

Skrevet

forsåvidt enig med dopler om at når man er på kur så kan det være lett å gå tilbake til "normalt" kosthold når man er i mål, men det samme gjelder forsåvidt for all "slanking". Det som er fint med lavkarbo er at man finner ut hvor flott kroppen funker på et minimum av karbohydrater og da spesielt raske karbohydrater, da har man liten lyst til å falle tilbake til gammelt mønster..

Det er mange veier til Rom.. En tar den som funker best for seg selv. Jeg skjønner ikke hvorfor folk har en trang til å rakke ned på hva andre velger, SÅ LENGE DET FUNKER FOR DEN PERSONEN.

:D

Skrevet

Har ikke rakka ned på ketolyse på lenge nå? Og som du sier, mange veier til rom. Jeg er kontrollfreak, derav passer det meg å telle hva jeg spiser når jeg skal ned i vekt, og jeg synes det at man kan spise alt er et viktig argument. Dersom de på ketolyse faller for en sjokoladeorgie så er det ut av keto og tre kilo opp tvert. Teller du kcal skjer det neppe noe.

Samme hva du velger husk, det er greit å sprekke. Det er bare å komme seg på hesten igjen og fortsette dagen etter. Ikke noen vits i å gi opp kuren pga en sprekk. Selv brukte jeg å spise 1200 kcal om dagen og spise hva jeg ville lørdag, det ga meg en gjennomsnittlig nedgang på 750 gram i uken i 15 uker ca.

Skrevet

mm, det er flott. det funker bare ikke for meg. jeg løp 1 mil 3 til 4 ganger i uka og telte kalorier.. jeg gikk ikke ned noe... jeg tåler rett og slett ikke karbohydrater.

de 2 kiloene du evt går opp etter en sprekk på ketolyse er jo ikke fett da, men fulle glykogenlagre og vann. og lar du de kiloene plage deg så er man jo litt for opptatt av vekta si da synes jeg. Viktigere for meg å se at kroppen min forbrenner fett fra de områdene jeg har ekstra på og at kroppsfasongen forandre seg.

jeg har kalkulerete sprekker rett som det er jeg, og trives i lavkarbo verden. Synes ikke man skal spise alt jeg, mat som gjør en oppblåst og uvel kan man likesågodt for det meste greie seg uten. :D

Skrevet

Nå har jeg blodtype B og er vistnok av de få som tåler hvete og gluten greit, og jeg blir sprø uten mat med litt karbohydrater i. Dessuten lukter folk i Ketolyse vondt.

Skrevet

Ja, folk i ketose kan lukte litt snålt. som om vi sniffer aceton hele dagen. høhøhø! Det får folk bare overleve den korte perioden jeg går på kur. Skal fortsette med generell lavkarbo om en 5-6 kilo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...