tannpuss Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 uff, må bare få det ut....... Vi har to nydelige gutter. som desverre min søster ikke liker (?). Kunne ha ramset opp en hel masse ting, det skal jeg ikke gjøre... saken er det hun skal gifte seg neste helg. Og guttene mine er ikke invitert. Prøver å aksepterer at de har valgt å ikke ha barn med. Men de skal kun ha forlovere, søsken og foreldre til middag. Kaffe gjester kommer kl. 1900 og da hadde jo mine gutter ikke der. Kun jeg som har små barn. Er bare så kjempe skuffet. hvis jeg skal være med henne på ting får aldri mine gutter være med. Inviterer de oss på middag er det etter at guttene er lagt og de kommer kun på beøk til oss sent ). Er forresten lenge siden vi har sett hverandre. For å være helt ærlig frister det ikke å gå i brylluppet hennes. hvorfor må jeg alltid holde guttene mine utenfor? Er mektig lei av det. Om jeg har de med så bare overser hun de..... er bare så kjempe lei meg........
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Skjønner ikke at du blir så kjempe lei deg pga de har valgt å ikke ha barn i bryllup.. Mange ønsker ikke barn i bryllup, trenger ikke dermed bety at de ikke liker guttene dine.. Men det andre skjønner jeg at du reagerer på.. Det blir nok annerledes hvis de en gang får barn, da ser de at det ikke alltid er lett å komme på middag etter barnas leggetid..
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 Nei, nå synes jeg du er egoistisk! Er jo hennes store dag, så synes hun har lov til å velge å ikke ha barn på akuratt den dagen. Nå sier du at det er en hel mass ting, men når du ikke forteller hva det er så kan jeg ikke svare på grunnlag av det. Så derfor, synes du er kjip nå!
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 hm, trist situasjon..men snakk med henne om det. Og en ting; bryllupet ville jeg nødig brukt som argument, Aksepter at de velger barnefritt bryllup... Dersom det bare er du som har små barn ville gutta dine uansett kjedet seg. jeg ba ikke mine tantebarn i mitt bryllup:-)
Monajenten Skrevet 20. juli 2008 #5 Skrevet 20. juli 2008 Hallo? Er det virkelig søsteren din du snakker om nå, som ikke liker nevøene sine? Nå ble jeg lei meg:-( Skjønner godt at det ikke frister å gå i bryllupet.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 20. juli 2008 #6 Skrevet 20. juli 2008 Er ikke sikkert det er vondt ment at de ikke er invitert i bryllupet, for det er mange bryllup der unger ikke er invitert. Vi var i bryllup i går, og der var det ingen unger. Er ofte like greit å ikke ha barn med da det som oftest er en del alkohol i bryllup...
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #8 Skrevet 20. juli 2008 Jøss,er ikke det litt spesielt da? Ho er jo tanta til disse to prinsene dine... Skjønner godt du er lei deg,og skuffet! Hadde jeg også vært! Er jo ikke noe greit at de to kjæreste du har ikke er velkomne hos din søster! Ville nok tatt en seriøs prat med ho,og sagt at du vurderer ikke å komme i bryllupet når dine to små ikke er invitert! Går ikke ann å være slik mot barn,de merker at det ikke er som det skal! Lykke til da! Klem fra sør
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 20. juli 2008 #9 Skrevet 20. juli 2008 Dette var da en fryktelig situasjon Da tenker jeg ikke spesielt på bryllupet, men den generelle situasjonen i det. Den kan jeg bare ikke skjønne... Hvilket forhold har egentlig du og din søster ellers da? Jeg tror jeg ville sagt rett til henne at jeg synes det virker som om hun "unngår" barna, og spurt hvorfor. Kan jo ligge noe bak som "forklarer det"... Mener ikke at det er noe som gjør det akseptabelt, men kav ligge noe bak som gjør det forståelig, om du skjønner. Har f.eks. en bekjent som har en tante som ikke klarer å omgås barn fordi hun er ufrivillig barnløs selv.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 20. juli 2008 #10 Skrevet 20. juli 2008 Skjønner at søsteren din ikke ønsker barn i bryllupet, det er faktisk deres dag og brudeparet som bestemmer! Vi ønsket heller ikke barn i bryllupet vårt og jeg har heller aldri vært i bryllup med små barn... Derimot forstår jeg at du er lei deg pga av søsteren din ikke kommer på besøk da barna er våkne og ikke inviterer dere med barn over til seg...DET er spesielt!
tannpuss Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 20. juli 2008 Ja det er jo ok at noen velger å ikke ha barn i bryllup. Det må jeg jo bare akseptere det er hennes valg og hennes dag. Det er nok situasjonen som ligger bak jeg er så lei meg for. At tanten ikke ønsker å tilbringe tid sammen med guttene mine. Vet at jeg ikke SKAL forvente at hun vil være med dem. Det er bare veldig sårt. Og veldig sårt når hun reagerer negativt når guttene mine ikke oppfører seg som voksne. Mistemann gråt når jeg snakke med henne i telefon. Han var sint for at han ikke fikk leken storebror lekte med. Så sier hun herregud for en grining det er. Jeg forklarte sistuasjonen og hun sier til meg jøss for en sutre gutt du har, ingenting å bli så hysterisk for.... at du gidder...... (hun er 40 år og har en gutt på 22 år)
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #12 Skrevet 20. juli 2008 det her syns jeg bare var trist! Huner jo tross alt tante! Skjønner godt både din reaksjon og sorg! Du er da bare et menneske, og når andre er sånn mot våre barn så gjør det bare vondt. Ikke så lett å være rasjonell da nei! Men går du ikke, så er du bare som henne- og det er du jo ikke! MEn ville seriøst kutta henne ut til hun skjønner at man ike kan oppføre seg sånn, og si hva man vil mot og til egene familie uten at det får en reaksjon eller konsekvens
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #13 Skrevet 20. juli 2008 Forstår deg veldig godt;( Trist at tanta til ungene dine ikke har mer positivt å komme med. Hun burde godta dem akkurat som dem er! jeg hadde også blitt lei meg om jeg var i dine sko.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. juli 2008 #14 Skrevet 20. juli 2008 Aldri opplevd at barn har vært med i bryllup.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå